ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4211 Digital Etkileşim ve Kullanıcı Deneyimi Güz 2 2 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OĞUZHAN ERDİNÇ
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere üretim, hizmet ve bilişim sektörlerinde görev yapacak bir endüstri mühendisinin sahip olamsı gereken teorik ve uygulamalı dijital etkilieşim ve kullanıcı deneyimi bilgilerini kazandırmaktır. Öğrenciler derste bilişim sistemlerinin kullanıcı deneyimini incelemek ve iyileştirmek için kullanılan araç ve yöntemleri de öğreneceklerdir. Ders aktif öğrenme çalışmalarıyla zenginleştirilmiş olup, öğrencilere öğrendikleri araç ve yöntemleri uygulama ortamı sağlanacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler:
1.Modern endüstrideki dijital sistemlerin akbulü ve başarısı için dijital etkileşim ve kullanıcı deneyiminin rolünü açıklar.
2.Etkileşim türlerini ve etkileşimli sistemlerini tanımlar.
3.İnsanın bilişisel sisteminin işleyişini ve dijital sistemlerde bilişisel prensiplerin uygulanmasını açıklar.
4.Kullanıcı deneyiminin unsurlarını ve kullanıcı grubu tanımlamak için Perosna yöntemini açıklar.
5.Kullanıcı deneyimi değerlendirme araş ve yöntemlerini uygular.
6.Kullanıcı deneyimi verilerine istatistiksel analiz uygular.
7.Arayüz tasarımında kullanıcı deneyimi prensiplerini uygular.

Dersin İçeriği

* Dijital dönüşüm ve kullanıcı deneyimi (UX)'e giriş
* Teknoloji Kabul Modeli
* Etkileşim türleri ve etkileşimli sistemler
*İnsanın bilişisel yapısı ve bilgi işleme, Hyck-Hyman yasası, Fitt yasası, Gestalt prensipleri
*UX unsurları, Nielsen sezgiselleri ve sezgisel değerlendirme
* Kullanıcı testi yöntemi
* Kullanıcı test verileriyle istatistik analiz
* UX ölçekleri: CSUQ ve SUS
* Persona yöntemi
*Erişilebilirlik
*Müşteri Yolculuğu Haritası yöntemi
* Mobil sistemlerde UX
*Göz izleme yöntemi
* Bağlamsal inceleme yöntemi
* Garrett Beş Unsur modeli

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Uygulama: Dijital Dönüşüm ve Kullanıcı Deneyimi (UX)'e giriş Teorik: Teknoloji Kabulm Modeli, Etkileşim türleri ve etkileşimli sistemler Ders notlarının gözden geçirilmesi
3) Uygulama: Aktif Öğrenme Uygulaması-1:Etkileşim türleri Teori: İnsanın bilişsel sistemi, Hyck-Hyman yasası, Fitt yasası, Gestalt prensipleri Ders notlarının gözden geçirilmesi
4) Uygulama: Aktif Öğrenme Uygulaması-2: Balsamiq uygulaması Teori: UX unsurları, Nielsen sezgiselleri ve Sezgisel Değerlendirme Ders notlarını gözden geçirme
5) Uygulama: Aktif Öğrenme Uygulaması-3: Sezgisel değerlendirme Teorik:Kullanıcı testi yöntemi Ders notlarını gözden geçirme Sezgisel değerlendirme konusunu gözden geçirme
6) Uygulama:Aktif Öğrenme Uygulaması-4:Kullanıcı testi Teorik:Kullanıcı testi verileriyle istatistiksel analiz Ders notlarını gözden geçirme Kullanıcı test uygulaması için sistem seçme
7) Uygulama: Kullanıcı test verileriyle istatistiksel analiz Teorik: Endüstri Semineri-1 *Ders notlarını gözden geçirme *Güven aralığı ve t-test konularını gözden geçir
8) Uygulama: interaktif problem çözümü Teorik: UX ölçekleri: Computer System Usability Questionnaire (CSUQ) ve System Usability Scale (SUS) Ders notlarını gözden geçir
9) Uygulama: CSUQ ve SUS verileriyle istatistiksel analiz Teorik: Persona yöntemi, Erişilebilirlik Ders notlarını gözden geçirme
10) Uygulama:İnteraktif sstatistiksel analiz problem çözümü Teorik: Müşteri Yolculuğu Haritası, Mobil sistemlerde UX *Ders notlarını gözden geçirme * t-testi ve regresyon konularını gözden geçirme
11) Uygulama: Aktif Öğrenme Uygulaması-5:Müşteri Yolculuğu Haritası uygulaması Teorik: Endüstri Semineri-2 * Ders notlarını gözden geçirme * Müşteri Yolculuğu Haritasını gözden geçirme
12) Uygulama: Göz izleme yöntemi, Bağlamsal inceleme yöntemi Teori: Garrett Beş Unsur Modeli, UX uygulamaları ve yararlı kaynaklar Ders notlarını gözden geçirme
13) Uygulama: Dönem projesi sunumları Teorik: Dönem projesi sunumları
14) Uygulama: Dönemin gözden geçirilmesi Teorik: Dönem projesi sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları, ders kitapları, makaleler, bilimsel raporlar ve araştırma çalışmalarının bir toplamını içerir. Course slides will include a blend of knowledge from textbooks, articles, reports and research studies. Ders kitabı / Textbook: *Jenny Preece, Helen Sharp, Yvonne Rogers, Interaction Design:Beyond Human-Computer Interaction, 4th Edition, Wiley, (2015)
Diğer Kaynaklar: *Jeff Sauro, James Lewis, Quantifying the user experience, Morgan Kaufmann, (2012) *Tom Tullis, Bill Albert, Measuring the user experience, Morgan Kaufmann, (2008) *Cory Lebson, The UX Careers Handbook, Chapman and Hall / CRC (2016) *Jesse James Garrett, The elements of user experience, New Riders, (2011) * Balsamiq software

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar 5 % 20
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 30
Seminer 2 % 10
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 5 2 10
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 30 30
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı