ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4211 | Digital Etkileşim ve Kullanıcı Deneyimi | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OĞUZHAN ERDİNÇ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere üretim, hizmet ve bilişim sektörlerinde görev yapacak bir endüstri mühendisinin sahip olamsı gereken teorik ve uygulamalı dijital etkilieşim ve kullanıcı deneyimi bilgilerini kazandırmaktır. Öğrenciler derste bilişim sistemlerinin kullanıcı deneyimini incelemek ve iyileştirmek için kullanılan araç ve yöntemleri de öğreneceklerdir. Ders aktif öğrenme çalışmalarıyla zenginleştirilmiş olup, öğrencilere öğrendikleri araç ve yöntemleri uygulama ortamı sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: 1.Modern endüstrideki dijital sistemlerin akbulü ve başarısı için dijital etkileşim ve kullanıcı deneyiminin rolünü açıklar. 2.Etkileşim türlerini ve etkileşimli sistemlerini tanımlar. 3.İnsanın bilişisel sisteminin işleyişini ve dijital sistemlerde bilişisel prensiplerin uygulanmasını açıklar. 4.Kullanıcı deneyiminin unsurlarını ve kullanıcı grubu tanımlamak için Perosna yöntemini açıklar. 5.Kullanıcı deneyimi değerlendirme araş ve yöntemlerini uygular. 6.Kullanıcı deneyimi verilerine istatistiksel analiz uygular. 7.Arayüz tasarımında kullanıcı deneyimi prensiplerini uygular. |
* Dijital dönüşüm ve kullanıcı deneyimi (UX)'e giriş * Teknoloji Kabul Modeli * Etkileşim türleri ve etkileşimli sistemler *İnsanın bilişisel yapısı ve bilgi işleme, Hyck-Hyman yasası, Fitt yasası, Gestalt prensipleri *UX unsurları, Nielsen sezgiselleri ve sezgisel değerlendirme * Kullanıcı testi yöntemi * Kullanıcı test verileriyle istatistik analiz * UX ölçekleri: CSUQ ve SUS * Persona yöntemi *Erişilebilirlik *Müşteri Yolculuğu Haritası yöntemi * Mobil sistemlerde UX *Göz izleme yöntemi * Bağlamsal inceleme yöntemi * Garrett Beş Unsur modeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | Uygulama: Dijital Dönüşüm ve Kullanıcı Deneyimi (UX)'e giriş Teorik: Teknoloji Kabulm Modeli, Etkileşim türleri ve etkileşimli sistemler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | |
3) | Uygulama: Aktif Öğrenme Uygulaması-1:Etkileşim türleri Teori: İnsanın bilişsel sistemi, Hyck-Hyman yasası, Fitt yasası, Gestalt prensipleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | |
4) | Uygulama: Aktif Öğrenme Uygulaması-2: Balsamiq uygulaması Teori: UX unsurları, Nielsen sezgiselleri ve Sezgisel Değerlendirme | Ders notlarını gözden geçirme | |
5) | Uygulama: Aktif Öğrenme Uygulaması-3: Sezgisel değerlendirme Teorik:Kullanıcı testi yöntemi | Ders notlarını gözden geçirme Sezgisel değerlendirme konusunu gözden geçirme | |
6) | Uygulama:Aktif Öğrenme Uygulaması-4:Kullanıcı testi Teorik:Kullanıcı testi verileriyle istatistiksel analiz | Ders notlarını gözden geçirme Kullanıcı test uygulaması için sistem seçme | |
7) | Uygulama: Kullanıcı test verileriyle istatistiksel analiz Teorik: Endüstri Semineri-1 | *Ders notlarını gözden geçirme *Güven aralığı ve t-test konularını gözden geçir | |
8) | Uygulama: interaktif problem çözümü Teorik: UX ölçekleri: Computer System Usability Questionnaire (CSUQ) ve System Usability Scale (SUS) | Ders notlarını gözden geçir | |
9) | Uygulama: CSUQ ve SUS verileriyle istatistiksel analiz Teorik: Persona yöntemi, Erişilebilirlik | Ders notlarını gözden geçirme | |
10) | Uygulama:İnteraktif sstatistiksel analiz problem çözümü Teorik: Müşteri Yolculuğu Haritası, Mobil sistemlerde UX | *Ders notlarını gözden geçirme * t-testi ve regresyon konularını gözden geçirme | |
11) | Uygulama: Aktif Öğrenme Uygulaması-5:Müşteri Yolculuğu Haritası uygulaması Teorik: Endüstri Semineri-2 | * Ders notlarını gözden geçirme * Müşteri Yolculuğu Haritasını gözden geçirme | |
12) | Uygulama: Göz izleme yöntemi, Bağlamsal inceleme yöntemi Teori: Garrett Beş Unsur Modeli, UX uygulamaları ve yararlı kaynaklar | Ders notlarını gözden geçirme | |
13) | Uygulama: Dönem projesi sunumları Teorik: Dönem projesi sunumları | ||
14) | Uygulama: Dönemin gözden geçirilmesi Teorik: Dönem projesi sunumları |
Ders Notları: | Ders notları, ders kitapları, makaleler, bilimsel raporlar ve araştırma çalışmalarının bir toplamını içerir. Course slides will include a blend of knowledge from textbooks, articles, reports and research studies. Ders kitabı / Textbook: *Jenny Preece, Helen Sharp, Yvonne Rogers, Interaction Design:Beyond Human-Computer Interaction, 4th Edition, Wiley, (2015) |
Diğer Kaynaklar: | *Jeff Sauro, James Lewis, Quantifying the user experience, Morgan Kaufmann, (2012) *Tom Tullis, Bill Albert, Measuring the user experience, Morgan Kaufmann, (2008) *Cory Lebson, The UX Careers Handbook, Chapman and Hall / CRC (2016) *Jesse James Garrett, The elements of user experience, New Riders, (2011) * Balsamiq software |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | 5 | % 20 |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |