İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IOY5935 | Dans ve Hareket | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF BAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrencinin beden algısını geliştirmek. Hareket, beden ve mekan ilişkisini farklı açılardan ele alıp değerlendirmektir. Bu derste öğrencinin beden algısını geliştirilir, beden ve hareket (devinim) ile olan ilişkisi araştırılır. Anatomik beden algısının yan sıra düşünceyi hareket formunda araştırmak ve herkesin bedenine özgü yaklaşımları geliştirmek üzerinde durulur. Bedenin fiziksel kapasitesini arttırmak, mekan ile olan ilişkisini kurmak, güç ve kondisyonu geliştirmek bu dersin temel esaslarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Oyuncu Omurgası ve pelvisinin koordinatlarını öğrenir ve onu dinamik bir şekilde kullanmayı öğrenir. 2. Bedeninin anatomik koordinatları öğrenir ve uygulamada hem sözel hem de pratik olarak uygulamada kullanır. 3. Esneklik ve çeviklik kazanır. 4. Kompozisyon unsurlarını öğrenir: Beden, Mekan, Zaman, Enerji, Şekil, ( form) Ağırlık, (Niyet), Duygu, Hikaye kullanımı konusunda araçlar edinir ve araçlarını çeşitlendirir. 5. Sessiz Sahne oluşturacak hayali ve fiziki unsurları kullanmayı ve bunları bedeniyle görünür yapabilmeyi deneyimler 6. Verili koreografi adımları üretme ve uygulama konusunda beceriler kazanılır. 7. Nefes, beden, koordinasyon ve esneklik konusunda kendini geliştirir. |
Bu ders yüz yüze fiziksel olarak yürütülür, gerekli koşullarda dans tarihinden araştırma ödevleri verilir, (autocure ) denilen kendi çalışma zamanlarında koreografiler hazırlamaları beklenir, koreografi ödevleri izlenir ve geri bildirimler verilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Beden dili ve önemi | Uygulamalı beden dili anlatımı | |
2) | Doğaçlama | Oyun yapılarına doğru | |
3) | Kompozisyon Unsurları | Kombinasyon oluşturma | |
4) | Gökkuşağının renkleri | emprovizasyon | |
5) | Bicime girmek Karaktere girmek | İmge ve konu anlatımı | |
6) | Bedeni rutin ısıtma egzersizleri | Eklem ve kas sıralaması ile | |
7) | Avant-garde ‘den koreografik fikirler | Tüm resme bakmak | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Medıtasyon ve imgeleme | Yin yoga ve nefes | |
10) | Streching ve akrobasi | Temel poz çalışmaları | |
11) | Doğanın dinamiklerini analiz | Hayvan doğaçlamaları | |
12) | Koreografi Oluşturma | Koreografi & Ritim | |
13) | Tema ve konu üzerinden hareket çıkartma | Beden ile Hikaye kurgulama Koreografi hazırlama | |
14) | Koreografi sunumu | Final hazırlığı |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Atlas of Human Anatomy, Frank H. Netter, Prof. Geyvan Mc Millan ders Notları, Yıldız Teknik Üniversitesi 2000-2005 Şiirsel Beden, Yaratıcı Tiyatro Eğitimi, Jacques Lecoq, 2017 , Çev: Mine Çerçi, Laban For All, Jean Newlove & John Dalby, 2004 Viewpoints Kitabı, Anne Bogart – Tina Landau, Çev: Fatih Gençkal, 2009 Standing in Space, The Six Viewpoints Theory and Practice, Mary Overlie , 2016 Beden, Ses, İmgelem, - İmge Çalılma Eğitimi ve Chekhov Tekniği, David Zinder, Çev: Senem Cevher, Çağrı Yılmaz, 2016 Oyunculuk Sanatında Doğaçlama, Gerhard Ebert, 2004 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 48 | 48 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |