DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0012 | Psikodramaya Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin psikodrama teknikleri aracılığıyla farkındalık düzeylerinin artmasını ve böylece kendilerini ve başkalarını daha iyi tanımalarını sağlamak, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin grup dinamikleri içinde empati, iletişim ve problem çözme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Psikodramanın temel prensiplerini, tekniklerini ve uygulama yöntemlerini tanımlayabilmeleri, • Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri, • Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri, • Psikodrama süreçlerinde kullanılan ısınma oyunlarını uygulayabilecek ve grup içinde aktif katılım gösterebilmeleri, • Kendini tanıma ve farkındalık geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalara katılabilmeleri • Grup dinamikleri ve rollerin analizi yoluyla empati kurma ve kişilerarası iletişimi güçlendirme becerisi kazanabilme, • Psikodramatik yaklaşımlar kullanarak yaratıcı problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirebilme • Psikodrama yöntemlerinin terapi ve grup çalışmaları içindeki yerini ve önemini açıklayabilme, • Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri, • Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları • Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve Dersin Tanıtımı Psikodramaya Giriş Dersin Kuralları | ||
2) | Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri | ||
3) | Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | ||
4) | Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | ||
5) | Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | |
6) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | |
7) | Isınma oyunları-Paylaşım Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | |
8) | ARA SINAV | ||
9) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | |
10) | Isınma oyunları-Paylaşım Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | |
11) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | |
12) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | |
13) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | |
14) | Kapanış ısınma oyunları Dersin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimler | Dönem boyunca derse yönelik paylaşımlar ve geri bildirimler |
Ders Notları: | 1. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 20152. 2. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | 1. Course notes 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015 3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul Additional required readings will be uploaded via itslearning. If you are unable to access any material, please contact the instructor. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 35 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 55 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 10 | 60 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |