|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
HEM5037 dersine giriş. Ödev
teslim tarihlerine ilişkin bilgilendirme
|
|
2) |
Fizyopatolojiye giriş – Temel Fizyoloji konuları İnsan vücudunun yapı düzeyleri |
|
3) |
Homeostazis
Hücrede adaptif değişiklikler ve fizyopatolojik süreçler
|
|
4) |
Fizyoptolojik kavramlar1
Stress VE ilişkili bozukluklar
Cerrahi stres mekanizması ve ilişkili bozukluklar.
Ortaya çıkan sorunlar ve KT Tedavi -bakım
|
|
5) |
İnflamasyon-Yara-yanık ile ilişkili bozukluklar
Ortaya çıkan sorunlar ve KT Tedavi –bakım
|
|
6) |
Normotermi Hipotermi-Hipertermi ile ilişkili bozukluklar
Glikozemi ile ilişkili bozukluklar.
Ortaya çıkan sorunlar ve KT Tedavi -bakım
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Ağrı ile ilişkili bozukluklar
Ortaya çıkan sorunlar ve KT Tedavi -bakımı
|
|
9) |
Solunum sistemi ile ilişkili bozukluklar
Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma Tanının Fizyopatolojisi,Tanıya yönelik KT tedavi ve bakım.
Asit baz dengesi ile ilişkili bozukluklar
|
|
10) |
Böbrek sistemi ile ilişkili bozukluklar
Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma Tanının Fizyopatolojisi,Tanıya yönelik KT tedavi ve bakım
Sıvı elektrolit ile ilişkili bozukluklar
|
|
11) |
Kalp ve damar sistemi ile ilişkili bozukluklar
Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma Tanının Fizyopatolojisi,Tanıya yönelik KT tedavi ve bakım
İnfaktüs ve DVT
|
|
12) |
Hemotolojik system ile ilişkili bozukluklar –
Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma Tanının Fizyopatolojisi, Tanıya yönelik KT tedavi ve bakım
Hipovolemik şok
|
|
13) |
Bir hafta izlenen farklı vakaların
sunulması ve hastalık fizyopatolojilerinin tartışılması
|
|
14) |
Dersi değerlendirme, öğrenci
görüş ve önerilerini tartışma
|
|
Ders Notları: |
1. Eti Aslan, F Olgun N (2017) (Eds). Fizyopatoloji. Akademisyen Kitabevi, Ankara.
2. Rebar CR,Heimgardner NM, Gersch CJ (2019): Eds Fizyopatoloji: Çeviri Editörleri Güler S, Bulut H, Karadağ M. 6 Baskı Ankara 2021.
3. Richards, A, Edwards, S (2014). Essential Pathophysiology For Nursing And Healthcare Students. McGraw-Hill Education.
4. Rogers,MA, Scott,WN (2011) Nurses! Test Yourself In Pathophysiology.McGraw-Hill Open University Press.
5. Capriotti T (2016) Pathophysiology Made Incredibly Visual! (Vol. 3rd). Wolters Kluwer Health.
6. Silbernagl S, Lang F, Gay R, Rothenburger A, O’Sullivan G (2016). Color atlas of pathophysiology. [electronic resource] (3rd ed.). Thieme.
7. Marshall P, Gallacher B, Jolly J,Rinomhota S (2017). Anatomy and Physiology in Healthcare. Scion Publishing.
8. Eti Aslan F, Karakovan A (2022) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 6. Baskı Akademisyen Kitabevi, Ankara
9. Guyton Tıbbi Fizyoloji Ed. John E. Hall 13. Baskı (çeviri: BÇ Yeğen, İ Alican, Z Solakoğlu, 2017) Güneş Tıp Yayınevi ISBN:9789752776623
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. |
|
2) |
Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. |
|
4) |
Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. |
|
5) |
Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. |
|
6) |
Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. |
|
7) |
Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. |
|
8) |
Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. |
|
10) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. |
|
12) |
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. |
|