|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
HEM5036 dersine giriş. Ödev
teslim tarihlerine ilişkin bilgilendirme
|
|
2) |
Fizyopatolojiye giriş – Temel Fizyoloji konuları İnsan vücudunun yapı düzeyleri |
|
3) |
Homeostazis
Hücrede adaptif değişiklikler ve fizyopatolojik süreçler
|
|
4) |
Fizyoptolojik kavramlar1
Stress VE ilişkili bozukluklar
Cerrahi stres mekanizması ve ilişkili bozukluklar.
Ortaya çıkan sorunlar ve KT Tedavi -bakım
|
|
5) |
İnflamasyon-Yara-yanık ile ilişkili bozukluklar
Ortaya çıkan sorunlar ve KT Tedavi –bakım
|
|
6) |
Normotermi Hipotermi-Hipertermi ile ilişkili bozukluklar
Glikozemi ile ilişkili bozukluklar.
Ortaya çıkan sorunlar ve KT Tedavi -bakım
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Ağrı ile ilişkili bozukluklar
Ortaya çıkan sorunlar ve KT Tedavi -bakımı
|
|
9) |
Solunum sistemi ile ilişkili bozukluklar
Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma Tanının Fizyopatolojisi,Tanıya yönelik KT tedavi ve bakım.
Asit baz dengesi ile ilişkili bozukluklar
|
|
10) |
Böbrek sistemi ile ilişkili bozukluklar
Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma Tanının Fizyopatolojisi,Tanıya yönelik KT tedavi ve bakım
Sıvı elektrolit ile ilişkili bozukluklar
|
|
11) |
Kalp ve damar sistemi ile ilişkili bozukluklar
Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma Tanının Fizyopatolojisi,Tanıya yönelik KT tedavi ve bakım
İnfaktüs ve DVT
|
|
12) |
Hemotolojik system ile ilişkili bozukluklar –
Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma Tanının Fizyopatolojisi, Tanıya yönelik KT tedavi ve bakım
Hipovolemik şok
|
|
13) |
Bir hafta izlenen farklı vakaların
sunulması ve hastalık fizyopatolojilerinin tartışılması
|
|
14) |
Dersi değerlendirme, öğrenci
görüş ve önerilerini tartışma
|
|
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Eti Aslan, F Olgun N (2017) (Eds). Fizyopatoloji. Akademisyen Kitabevi, Ankara.
2. Rebar CR,Heimgardner NM, Gersch CJ (2019): Eds Fizyopatoloji: Çeviri Editörleri Güler S, Bulut H, Karadağ M. 6 Baskı Ankara 2021.
3. Richards, A, Edwards, S (2014). Essential Pathophysiology For Nursing And Healthcare Students. McGraw-Hill Education.
4. Rogers,MA, Scott,WN (2011) Nurses! Test Yourself In Pathophysiology.McGraw-Hill Open University Press.
5. Capriotti T (2016) Pathophysiology Made Incredibly Visual! (Vol. 3rd). Wolters Kluwer Health.
6. Silbernagl S, Lang F, Gay R, Rothenburger A, O’Sullivan G (2016). Color atlas of pathophysiology. [electronic resource] (3rd ed.). Thieme.
7. Marshall P, Gallacher B, Jolly J,Rinomhota S (2017). Anatomy and Physiology in Healthcare. Scion Publishing.
8. Eti Aslan F, Karakovan A (2022) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 6. Baskı Akademisyen Kitabevi, Ankara
9. Guyton Tıbbi Fizyoloji Ed. John E. Hall 13. Baskı (çeviri: BÇ Yeğen, İ Alican, Z Solakoğlu, 2017) Güneş Tıp Yayınevi ISBN:9789752776623
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
|
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. |
|
8) |
Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak.
|
|
9) |
Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak.
|
|
10) |
Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek.
|
|
11) |
En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak, kültürlerarası bakıma katkı sağlayacak çalışmalar yapmak.
|
|
12) |
Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek.
|
|