ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4225 Japonya'da Siyaset, Diplomasi ve Kalkınma Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Dersin Amacı: Bu ders Japonya hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirmeyi hedefler. Japon politik yapısı, İkinci Dünya Savaşı sonrası uluslararası toplumdaki yeri, Japon başbakanlarının çizgisi, Japon ekonomisindeki iniş ve çıkışlar ve Japon iş kültürü, dersin temel alt başlıkları olacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Japon siyaseti ve ekonomisinin tarihi, kurumları ve aktörlerini kavrar;
2. Japonya’nın dünya siyaseti ve ekonomisindeki yükselişini yorumlar;
3. Türk-Japon ilişkilerinin tarihsel evrimini tartışır;
4. Türkiye’de faal Japon firmaları hakkında bilgi edinir;
5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir.

Dersin İçeriği

Japon kültürü; politik system, ekonomi ve kalkınma meseleleri; Japon iş kültürü; dünya siyasetinde Japonya.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı
2) Japon tarihi, siyaseti ve ekonomisine giriş
3) BriSA fabrika ziyareti
4) Toyota Türkiye (Sakarya) fabrika ziyareti
5) Japonya-Türkiye ilişkileri
6) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP
7) Japon ekonomisi; nüfus azalması ve Abenomi
8) Japon ekonomik mucizesi
9) Türkiye’de Japonya çalışmaları
10) Balon ekonomisinin sonu ve Japonya’da kayıp on yıl
11) Panasonic firmasına ziyaret
12) Savaş sonrası Japon siyaseti
13) Savaş sonrası Japon siyaseti ve Japonya-ABD ilişkileri
14) Japonya ve Asya-Pasifik Bölgesi’ne yönelik güncel tehditler

Kaynaklar

Ders Notları: B. Gao. (2009). “The Postwar Japanese Economy.” A companion to Japanese history. W. M. Tsutsui eds. Malden, MA, Blackwell Pub.: 299-314. Takeo Hoshi and Anil K Kashyap. (2004). “Japan’s Financial Crisis and Economic Stagnation.” Journal of Economic Perspectives, 18 (1): 3-26. Fumio Hayashi and Edward C. Prescott. (2002). “The 1990s in Japan: A Lost Decade.” Review of Economic Dynamics, 5 (1): 206–235. Sébastien Lechevalier and Brieuc Monfort. (2018). “Abenomics: has it worked? Will it ultimately fail?” Japan Forum, 30(2):277-302, DOI: 10.1080/09555803.2017.1394352 Gerald L. Curtis. (2013). “Japan’s Cautious Hawks: Why Tokyo Is Unlikely to Pursue an Aggressive Foreign Policy,” Foreign Affairs 92(2):77–86. Phillip Y. Lipscy. (2008). “Japan’s Shifting Role in International Organizations.” in Masaru Kohno and Frances Rosenbluth, eds. Japan and the World: Japan’s Contemporary Geopolitical Challenges. New Haven: Yale Council on East Asian Studies. Bernard K. Gordon. (2012). “Trading Up in Asia: Why the United States Needs the Trans-Pacific Partnership.” Foreign Affairs, 91(4): 17–22. Andrew L. Oros. (2014). “Japan's Strategic Culture: Security Identity in a Fourth Modern Incarnation?” Contemporary Security Policy, 35(2):227-248. Fukunari Kimura. (2013). “How Have Production Networks Changed Development Strategies in Asia?” in Deborah K. Elms and Patrick Low, eds. Global Value Chains in a Changing World. Geneva: WTO Publications: 361–383.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 90
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 1 15
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 1.5
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı