BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3817 Sardunya -Catering Uygulamaları Güz
Bahar
2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN
Dersin Amacı: Bu ders ,catering sektörünü tanıma, catering uygulamaları, işleyiş yeri vb. uygulamaları anlatmak ve bu sektörde kendini geliştirmek isteyen öğrencilere katkı sağlamasını amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türkiye'de catering sektörünü tanımlar
2) Yönetim süreçleri ve hijyen kalite uygulamalarını açıklar
3) Satış ve satınalma uygulamalarını tanımlar
4) Operasyonel işleyişler ve müşteri ilişkilerini organize eder
5) Bütçe uygulamalarını uygular
6) Sektörde Yönetimi değerlendirir

Dersin İçeriği

catering sektörünü tanıma, catering uygulamaları, müşteri İlişkileri, bütçe Yönetimi, hijyen(sanitasyon) kurallarının uygulanış şekli, kalite güvence sistemleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Catering tanımı
2) Yönetim Süreçleri
3) Catering endüstrisinde menü Uygulamaları
4) Kalite güvence sistemleri
5) Gıda Güvenliği tanımı ve uygulamaları
6) Catering endüstrisinde bütçe yönetimi
7) İş Sağlığı ve Güvenliği tanımı ve uygulamaları
8) Çevre Yönetim Sistemi
9) Ara Sınav
10) Satınalma süreçleri
11) Operasyonel uygulamalar
12) Üretim süreçlerinin yönetimi
13) Müşteri İlişkileri
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık olarak dağıtılacaktır / Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1. Merdol T.K. (2003), Toplu Beslenme Yapılan Kurumlar İçin Standart Yemek Tarifeleri, 3.Baskı, Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Tic. Ltd. Şti 2. Food and beverage management / Ninemeier, Jack D. East Lansing, MI : Educational Institute of the American Hotel & Motel Association, 2000 3. Culinary nutrition : the science and practice of healthy cooking / Marcus, Jacqueline B. Waltham : Elsevier/Academic Press, 2013 4. Menü planlama / Özgen, Işıl ; Boğaziçi Üniversitesi, Kırklareli Üniversitesi. İstanbul : Beta, 2015 5. Yiyecek içecek işletmeleri yönetimi / Pırnar, İge ; Boğaziçi Üniversitesi, Kırklareli Üniversitesi. İstanbul : Beta, 2015 6. Principles of Food Sanitation / Marriott, Norman G. ; by Norman G. Marriott, M. Wes Schilling, Robert B. Gravani. Cham : Springer International Publishing, 2018

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 12 12
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.