OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OPT2005 | Kontak Lens | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersin Amacı: | Öğrencinin kontak lenslerin üretimi, kullanımı hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kontak lens ve kontak lens terminolojisini ifade edebileceklerdir. 2) Yumuşak kontak lens materyallerini ve tasarımlarını açıklar. 3) Refraksiyon kusurlarına göre kontak lensleri sınıflandırabileceklerdir. 4) Afakinin tanımını ve bununla ilgili lenslerin özelliklerini ve tasarımlarını ifade edebileceklerdir. |
Kontak lens, temel terminoloji, Yumuşak kontak lens materyalleri, Gaz geçirgen sert lens materyalleri, Yumuşak kontak lens tasarımları, Gaz geçirgen sert lens tasarımları, Renkli kontak lensler, Prostatik kontak lensler, Torik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları, Prespiyopi kontak lenslerin tipleri ve tasarımları, Pediatrik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları, Afakinin tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları, Keratakonusun tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları, UV blokajlı lenslerin özellikleri ve avantajları, Kontak lens bakım sistemleri ve komplikasyonları, Kontak lens reçetesinde lenslere ait özelliklerin tanınması; konularını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kontak lens, temel terminoloji | ||
2) | Yumuşak kontak lens materyalleri | ||
3) | Gaz geçirgen sert lens materyalleri | ||
4) | Yumuşak kontak lens tasarımları | ||
5) | Gaz geçirgen sert lens tasarımları | ||
6) | Renkli kontak lensler, Prostatik kontak lensler | ||
7) | Torik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları | ||
8) | respiyopi kontak lenslerin tipleri ve tasarımları | ||
9) | Pediatrik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları | ||
10) | Afakinin tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları | ||
11) | Keratakonusun tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları | ||
12) | UV blokajlı lenslerin özellikleri ve avantajları | ||
13) | Kontak lens bakım sistemleri ve komplikasyonları | ||
14) | Kontak lens reçetesinde lenslere ait özelliklerin tanınması |
Ders Notları: | Dersin sonunda ders notları öğrenciye verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Temel Optisyenlik Optisyenlik için On Temel Adım Yazar: Onur Yarar , Erdoğan Özdemir Yayınevi : Güneş Tıp Kitabevleri 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 86 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
8) | Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak | |
9) | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme | |
10) | Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |