OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OPT2003 | Az Görenlere Yardımcı Cihazlar | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA |
Dersin Amacı: | Az görme araçlarını ve teleskopun yapısını, büyüteçlerin yapısını, büyüteçli gözlükleri tanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Az görüş kavramı ve az görenlere yardımcı görme cihazları hakkında bilgi sahibi olma, bu cihazların uygulama yöntemlerini bilme. 2) Bir optisyenlik müessesesinde, görme cihazlarının satışı ve hizmet sunumuyla ilgili yöntemler hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama becerisi edinme. 3) Farklı tip gözlük çerçevelerine, uygun camların montajını gerekli ekipmanı kullanarak ustalıkla yapabilme. 4) Prizmatik lensler hakkında bilgilere sahip olarak, farklı yöntemlerle prizmatik etki sağlama ve çerçeveye montajıyla ilgili uygulama becerisi edinme. |
Az görüş ve az görenlerin rehabilitasyonu, Az Görme Yardımcıları: Gözlükler I, Az Görme Yardımcıları: Gözlükler II, Az Görme Yardımcıları: El Büyüteçleri, Az Görme Yardımcıları: Ayaklı Büyüteçler, Az Görme Yardımcıları: Luplar, Az Görme Yardımcıları: Teleskoplar, Az Görme Yardımcıları: Biyoptikler, Az Görme Yardımcıları: Telemikroskoplar, Az Görme Yardımcıları: İntraoküler Lensler, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Aydınlatma, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Delikli Gözlükler, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Projeksiyon Araçları, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Braille Alfabesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Az görüş ve az görenlerin rehabilitasyonu | ||
2) | Az Görme Yardımcıları: Gözlükler I | ||
3) | Az Görme Yardımcıları: Gözlükler II | ||
4) | Az Görme Yardımcıları: El Büyüteçleri | ||
5) | Az Görme Yardımcıları: Ayaklı Büyüteçler | ||
6) | Az Görme Yardımcıları: Luplar | ||
7) | Az Görme Yardımcıları: Teleskoplar | ||
8) | Az Görme Yardımcıları: Biyoptikler | ||
9) | Az Görme Yardımcıları: Telemikroskoplar | ||
10) | Az Görme Yardımcıları: İntraoküler Lensler | ||
11) | Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Aydınlatma | ||
12) | Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Delikli Gözlükler | ||
13) | Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Projeksiyon Araçları | ||
14) | Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Braille Alfabesi |
Ders Notları: | 1) Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018. 2) Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 86 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
8) | Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak | |
9) | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme | |
10) | Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |