OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OPT2003 Az Görenlere Yardımcı Cihazlar Bahar 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA
Dersin Amacı: Az görme araçlarını ve teleskopun yapısını, büyüteçlerin yapısını, büyüteçli gözlükleri tanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Az görüş kavramı ve az görenlere yardımcı görme cihazları hakkında bilgi sahibi olma, bu cihazların uygulama yöntemlerini bilme.
2) Bir optisyenlik müessesesinde, görme cihazlarının satışı ve hizmet sunumuyla ilgili yöntemler hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama becerisi edinme.
3) Farklı tip gözlük çerçevelerine, uygun camların montajını gerekli ekipmanı kullanarak ustalıkla yapabilme.
4) Prizmatik lensler hakkında bilgilere sahip olarak, farklı yöntemlerle prizmatik etki sağlama ve çerçeveye montajıyla ilgili uygulama becerisi edinme.

Dersin İçeriği

Az görüş ve az görenlerin rehabilitasyonu, Az Görme Yardımcıları: Gözlükler I, Az Görme Yardımcıları: Gözlükler II, Az Görme Yardımcıları: El Büyüteçleri, Az Görme Yardımcıları: Ayaklı Büyüteçler, Az Görme Yardımcıları: Luplar, Az Görme Yardımcıları: Teleskoplar, Az Görme Yardımcıları: Biyoptikler, Az Görme Yardımcıları: Telemikroskoplar, Az Görme Yardımcıları: İntraoküler Lensler, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Aydınlatma, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Delikli Gözlükler, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Projeksiyon Araçları, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Braille Alfabesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Az görüş ve az görenlerin rehabilitasyonu
2) Az Görme Yardımcıları: Gözlükler I
3) Az Görme Yardımcıları: Gözlükler II
4) Az Görme Yardımcıları: El Büyüteçleri
5) Az Görme Yardımcıları: Ayaklı Büyüteçler
6) Az Görme Yardımcıları: Luplar
7) Az Görme Yardımcıları: Teleskoplar
8) Az Görme Yardımcıları: Biyoptikler
9) Az Görme Yardımcıları: Telemikroskoplar
10) Az Görme Yardımcıları: İntraoküler Lensler
11) Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Aydınlatma
12) Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Delikli Gözlükler
13) Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Projeksiyon Araçları
14) Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Braille Alfabesi

Kaynaklar

Ders Notları: 1) Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018. 2) Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek
8) Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak
9) Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme
10) Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme