OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OPT2001 Optisyenlik II Güz 1 4 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersin Amacı: Doktor tarafından yazılan reçetelerin değerlendirilmesi ve gözlük camlarının özelliklerinin öğrenilerek hastalara doğru cam ve çerçeve kombinasyonun önerilmesi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Reçete okumayı bilir
2) Yüksek indeksli camlar hakkında temel bilgileri tanımlayabilir.
3) Otomatik cam kesme makinesini kullanabilir.
4) Her türlü çerçeve montajı yapabilir.

Dersin İçeriği

Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü. Şemalı, şemasız reçete Uygulama, PL-CYL, SPH-CYL, gözlük montajları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reçete verilerine uygun gözlük camı seçimiUygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı
2) Santrasyon ve Desantrasyon; Prizmatik etki, İstenmeyen Prizmatik EtkiUygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı I
3) Santrasyon ve Desantrasyon; Prizmatik etki, İstenmeyen Prizmatik EtkiUygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı II
4) Uv ve göze olan etkisi Uygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı I
5) Uv ve göze olan etkisi Uygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı II
6) Gözlük camlarında absorbsiyon ve absorbsiyon sağlayan camlar; renkli,fotokromik, polarize camlarUygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı
7) Gözlük camlarında yansımalar-Antrefle kaplamalarUygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı
8) Yüksek Diyoptrili Camlar;-Yüksek indisli camlar-Lentiküler Camlar-Asferik camlar Uygulama: otomatik makinede gözlük camı montajı I
9) Yüksek Diyoptrili Camlar;-Yüksek indisli camlar-Lentiküler Camlar-Asferik camlar Uygulama: otomatik makinede gözlük camı montajı II
10) Lens AberasyonlarıUygulama: Misinalı çerçeveye cam montajı
11) Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Şemalı, şemasız reçeteUygulama : Yüz ölçülerine göre el taşında PL-CYL cam montajı I
12) Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Şemalı, şemasız reçeteUygulama : Yüz ölçülerine göre el taşında PL-CYL cam montajı II
13) Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Şemalı, şemasız reçete Uygulama : Yüz ölçülerine göre el taşında PL-CYL cam montajı III
14) Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Akomodasyon, Presbiyopi ve Adisyon Uygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı

Kaynaklar

Ders Notları: Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 4 56
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek 5
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek 5
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak 5
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek 5
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek 4
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek 4
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 4
8) Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak 5
9) Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme 5
10) Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme