OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OPT1004 | Göz Anatomisi ve Fizyolojisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin gözün anatomik yapısını ve görme fizyolojisini kavramaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Gözün anatomik yapısını ve özelliklerini tanımlayabilecektir. 2) Görme yollarını ve kortikal görme alanlarını tanımlayabilecektir. 3) Gözde kırıcı ortamları ve işlevlerini açıklayabilecektir. 4) Görsel algının oluşumunu açıklayabilecektir. 5) Görme ile ilgili refleksleri açıklayabilecektir. |
Göz küresi, Göz küresinin tabakaları, Işığı kıran yapılar, Gözün yardımcı oluşumları, Optik sinir ve görme yolları, Görme ile ilgili refleksler, Göz fizyolojisine giriş, Göz optiği, Retina ve fonksiyonları, Santral sinir sisteminde görme ile ilgili işlemler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Göz Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş | ||
2) | Orbita Anatomisi | ||
3) | Göz Dışı Kaslar | ||
4) | Göz Kürelerinin Anatomik Yapısı | ||
5) | Konjunktiva, Sklera, Kornea ve Retina | ||
6) | Görme Yolları ve Kraniyal Sinirler | ||
7) | Görme Alanları | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Gözün Kırıcı Ortamları ve İşlevleri | ||
10) | Retinada Uyarılma | ||
11) | Görsel Algı Oluşumu | ||
12) | Görsel Algı Oluşumu | ||
13) | Görme İle İlişkili Refleksler | ||
14) | Renkli Görme |
Ders Notları: | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Hikmet BAŞMAK, Esen Ofset Matbaacılık, 2005 |
Diğer Kaynaklar: | 1- Prof.Dr. Kayıhan Şahinoğlu, Kliniğe Yönelik Anatomi, 2007 2- Prof.Dr. Mehmet Yıldırım, İnsan Anatomisi Atlası, 2006 3- Yüksekokullar için Fizyoloji. Ed.Prof.Dr. Berrak Ç.Yeğen. Yüce Yayım, 2014 4- Ganong un Tıbbi Fizyolojisi, Çeviri editörü Prof. Dr. Hakkı GÖKBEL, 2011 5- Ahmet Özer. Görme Optiği ve Refraksiyon. Esen Ofset Matbaacılık, 2005 6- Aydın P. Çeviri Editörü. Amerikan Göz Akademisi Temel ve Klinik Bilimler Kursu, Cilt 3, Klinik Optik, Güneş Tıp Kitabevi, Ankara 2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 33 | 33 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 2 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 2 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 3 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 1 |
8) | Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
9) | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme | 1 |
10) | Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme | 2 |