OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OPT1001 Temel Matematiğe Giriş Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersin Amacı: Öğrencilerin karşılaştıkları matematiksel problemleri çözebilmesi için matematiğin temel kavram ve ilkelerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sayılarla ilgili işlemleri yapar.
2) Üstlü ve köklü ifadeleri içeren problemleri çözebiir.
3) Sayıları matematiğin diğer konuları ile ilişkilendirerek muhakeme yapabilir.
4) Çokterimli işlemleri yapar.
5) İşlemlerde sadeleştirme yapar.
6) Denklemleri çözer.

Dersin İçeriği

Sayı Bilgisi, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma, Oran-Orantı, Denklemler, Eşitsizlikler, Koordinat Sistemi: Teori, Nokta ve Doğru Belirleme, Uzaklık Hesabı, Polinomlar, Fonksiyonlar, Fonksiyon Grafikleri, Logaritma Bilgisi ve Logaritmik Fonksiyonlar, Trigonometri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayı Bilgisi
2) Sayı Bilgisi
3) Üslü Sayılar
4) Köklü Sayılar
5) Çarpanlara Ayırma
6) Oran-Orantı
7) Denklemler
8) Eşitsizlikler
9) Koordinat Sistemi: Teori, Nokta ve Doğru Belirleme, Uzaklık Hesabı
10) Polinomlar
11) Fonksiyonlar
12) Fonksiyon Grafikleri
13) Logaritma Bilgisi ve Logaritmik Fonksiyonlar
14) Trigonometri

Kaynaklar

Ders Notları: Genel Matematik 1 Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri, Engin Bozacı ve Sinan Çevik,4.Basım, 2009,Nobel Yayın Dağıtım Meslek Yüksek Okulları için Uygulamalı Matematik, Kamil Temizyürek ve Nurdan Çolakoğlu, 2009, BETA BASIM YAYIM Selimoğlu Emel, Çakmak Zeki, Sosyal Bilimlerde Matematik, Ekin Kitabevi
Diğer Kaynaklar: http://library.bahcesehir.edu.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 3
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 4
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 4
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 2
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2