MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DPT2203 | Ortodontik Apareyler | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FERRUH SEMİR SMAİL |
Dersin Amacı: | Ortodontik model, çalışma modeli, ortodontik sabit apareyler, ortodontik müteharrik apareyler ve bu apareyler için teorik bilgi ile tel büküm ve kroşe yapım tekniklerinin öğrenimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Ortodontik apareyler ile ilgili teorik ve pratik bilgi sahibi olacak; 2. Ortodontik apareylerin yapım amaçlarını ve kullanım alanlarını öğrenecek; 3. Ortodontik apareyler ile ilgili manipülasyon ve tel bükümü yapabilecek; 4. Ortodontik model hazırlayabilecek; 5. Tutucu kroşeler ve aktif kroşeler ile ilgili teorik bilgi sahibi olacak ve bunların yapımını öğrenecek; 6. Alt ve üst çene için hareketli ve sabit ortodontik apareyleri hazırlayabileceksiniz. |
Teorik bilgi ile tel büküm ve kroşe yapım tekniklerinin öğrenimi.. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ortodontik apareylere giriş. | Yok | |
2) | Ortodontik modellerin hazırlanması. | Yok | |
3) | Hareketli ortodontik apareylerin özellikleri ve bölümleri. Tutucu elemanlar ve aktif elemanlar. | Yok | |
4) | Hareketli ortodontik apareylerin özellikleri ve bölümleri. Tutucu elemanlar ve aktif elemanlar. | Yok | |
5) | Hareketli ortodontik aparey vidaları. | Yok | |
6) | 1.Ara Sınav | Yok | |
7) | Hareketli ortodontik apareylerin akrilik elemanları. | Yok | |
8) | Tek ve Çift çeneyi ilgilendiren apareyler | Yok | |
9) | Tek ve Çift çeneyi ilgilendiren apareyler | Yok | |
10) | Sabit ve Hareketli retansiyon apareyleri | Yok | |
11) | Koruyucu ve önleyici apareyler | Yok | |
12) | Quiz ve ödev değerlendirmeleri | Yok | |
13) | Alışkanlık kırıcı apareyler. | Yok | |
14) | Genel Tekrar Dersi | Yok |
Ders Notları: | Dersin hocası tarafından haftalık olarak verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ortodontik Tedavi Prensipleri, Prof. Dr. Mustafa ÜLGEN 2. Ortodontinin Temelleri Tanı Tedavi, Robert N. Staley, Neil T. Reske 3. Ortodonti Laboratuvar Prosedürleri, Prof. Dr. İlter UZEL |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 1 | 12 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 42 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
2) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
3) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
4) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
5) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
6) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
7) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
8) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |