AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADS1009 | Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerliği Klinik Uygulamaları - I | Güz | 0 | 8 | 4 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞE CEYLAN İLHAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; diş hekimliğinde uzmanlık alanlarına özgü etkin klinik yardımcılığı ile ilgili yetkinlik kazandırılması, muayenehane ve klinik ortamlarında kullanılan hasta takip programları aracılığıyla iş akışı düzenleme becerilerinin kazandırılması ve tedavi protokolleri ile hasta ilişkileri konusunda bilgi verilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal, uygulamalı bilgilere, etik ilkelere ve kurallara hakimdir. • Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi ve beceri birikimini kullanarak verilen görevi bağımsız olarak yürütür ve uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır ve çözüm elde eder. • Ağız ve Diş Sağlığı alanında çalıştığı kliniğin tasarımı ve yönetimi, etkin çalışma düzeni, iş sağlığı ve korunma yöntemleri ve kalite yönetimi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konularda uygulama yapar. • Diş hekimliğinde kullanılan alet ve malzemelerin tanınması ve tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olacak şekilde etkin olarak kullanabilir. • Klinik iş tanımı altında, sekreterlik hizmetleri, sterilizasyon ve alet temizliği, malzeme tedarik ve takibi, hasta-klinik-laboratuvar iş akışının düzenleyebilir. • Hastaları tanıyan, sorumluluk sahibi, çözüm odaklı ve donanımlı bir ağız diş sağlığı teknikeri olmayı tanımlar ve açıklar |
Bu dönemde, telefonda randevu verilmesi, klinik iş akışının bilinmesi, muayene odasına hastanın kabul edilmesi, malzemelerin takip edilmesi, laboratuvar iş akışının sağlanması, bulaşıcı enfeksiyon-lardan, toksik ajanlardan ve radyasyondan korunma, klinik içi düzenin sağlanması, etkin diş tedavisi asistansı ve dört elli dişhekimliği prensibi, klinik cihazların kullanımı, hasta sonrası düzenin sağlan-ması ve hasta takibi konuları uygulamalı olarak işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon ve Ders İzlencesi Klinik kurallarının açıklanması | ||
2) | Klinik gözlem | ||
3) | Klinik Gözlem | ||
4) | Klinik gözlem | ||
5) | Klinik Gözlem | ||
6) | Klinik Gözlem | ||
7) | Klinik rotasyonu | ||
8) | 1.Ara Sınav | ||
9) | Sterilizasyon | ||
10) | Sterilizasyon | ||
11) | Sterilizasyon | ||
12) | Ödev Teslim- Sterilizasyon | ||
13) | Sterilizasyon | ||
14) | Sterilizasyon | ||
15) |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yönetimi; Prof.Dr.Mehmet Ali Kılıçaslan : Palme Yayıncılık M.Murat Gözübüyük. Diş hekimi asistanı el kitabı. Quintescence Yayıncılık Ltd.Şti, 2011. • Gülay Varlı Uzun. Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği. Güneş Tıp Kitabevi Yayınları, 2016. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 20 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | |||
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 104 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme | 3 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 3 |
5) | Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme | 2 |
6) | Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme | 3 |
7) | Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme | 4 |
8) | Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme | 5 |
9) | Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme | 5 |
10) | Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi | 3 |