|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş Dersi - R Studio Temel Unsurlar ve Uygulamalı İstatistik |
|
2) |
R Studio Temel Unsurlar ve Uygulamalı İstatistik |
|
3) |
Örneklem ve Örneklem Dağılımı |
Bölüm 6 (Newbold & Carlson & Thorne) |
4) |
Örneklem ve Örneklem Dağılımı - Ortalama ve Oran |
Bölüm 6 (Newbold & Carlson & Thorne) |
5) |
Örneklem ve Örneklem Dağılımı - Varyans |
Bölüm 6 (Newbold & Carlson & Thorne) |
6) |
Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Tek Popülasyon - Ortalama |
Bölüm 7 (Newbold & Carlson & Thorne) |
7) |
Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Tek Popülasyon - Oran |
Bölüm 7 (Newbold & Carlson & Thorne) |
8) |
Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Tek Popülasyon - Varyans |
Bölüm 7 (Newbold & Carlson & Thorne) |
9) |
Güvenilirlik Aralığı Tahmini -Normal Popülasyon Ortalamalarının Farkı |
Bölüm 8 (Newbold & Carlson & Thorne) |
10) |
Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Normal Popülasyon Oranlarının Farkı |
Bölüm 8 (Newbold & Carlson & Thorne) |
11) |
Hipotez Testi: Tek Popülasyon - Ortalama |
Bölüm 9 (Newbold & Carlson & Thorne) |
12) |
Hipotez Testi: Tek Popülasyon - Oran |
Bölüm 9 (Newbold & Carlson & Thorne) |
13) |
Hipotez Testi: İki Popülasyon - Ortalama |
Bölüm 10 (Newbold & Carlson & Thorne) |
14) |
Hipotez Testi: İki Popülasyon - Oran |
Bölüm 10 (Newbold & Carlson & Thorne) |
Ders Notları: |
Newbold, P., Carlson, W.L., Thorne, B., Statistics for Business and Economics, )th Global Ed., Pearson, 2021. |
Diğer Kaynaklar: |
D.R. Anderson, D.J. Sweeney and T.A. Williams, Freeman, J., Shoesmith, E., Statistics for Business and Economics, 3rd Ed., South-Western Cengage Learning, 2014. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
5 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
1 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
3 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
4 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
4 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
5 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
5 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |