ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD1010 | Çizgi Roman Kültürü | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ |
Dersin Amacı: | Bu ders, 20. Yüzyılın başından itibaren popüler kültür alanında önemli bir tüketim aracı olarak ortaya çıkan ve ilerleyen yıllarda daha kompleks eserlerin de verildiği çizgi roman alanını anlamayı”, çizgi romanların sadece süper kahramanlardan ibaret olmadığını, bununla birlikte çizgi romanın başlı başına bir kültür ve edebiyatı olduğunu anlatmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Çizgi Romanı hem kavramsal hem de Pratik çerçevede anlamlandırabilecek; 2) Dünyanı farklı noktalarında üretilen çizgi romanları tanıyabilecek; 3) Çizgi roman kültürünü bölgesel ve global anlamda yorumlayabilecek; 4) Tarih, kültür ve sanat ekseninde çizgi romanı konumlandırabilecek; 5) Çizgi romanın günümüzde geldiği noktayı her açıdan ele alabileceklerdir. |
Çizgi romanı hem kavramsal hem de tüketim aracı olarak anlamayı hedeflemektedir. Edebiyat, tarihsel süreç, yakın okuma, antropoloji ve etnografi gibi başlıklar, dersin sunduğu içeriği destekleyen başlıklar arasında yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş/Ders Gereksinimleri | ||
2) | Çizgi Romanların Tarihi | Sunum Konu 1 | |
3) | Fransız, İtalyan ve Belçikalı Çizgi Romanlar | Sunum Konu 2 | |
4) | Manga | Sunum Konu 3 | |
5) | Çizgi Romanlar ve Yaratıcılık | Sunum Konu 4 | |
6) | Çizgi Roman, Anlatı ve Görsel Anlatı | Sunum Konu 5 | |
7) | Metinlerarasılık: Sanat, tarih, hafıza ve travma ile Hikayeler İnşa Etmek. Politika, Tutku ve Posthümanizm. | Sunum Konu 6 | |
8) | Vize | ||
9) | Sektör ve Koleksiyon Olarak Çizgi Romanlar | Sunum Konu 7 | |
10) | Çizgi Roman, Toplum ve Kültür | Sunum Konu 8 | |
11) | Çizgi Roman, Sinema ve Marvel Sinematik Evreni | Sunum Konu 9 | |
12) | Çizgi Romanlar ve Video Oyunları | Sunum Konu 10 | |
13) | Türkiye'de Çizgi Roman Kültürü | Sunum Konu 11 | |
13) | Türkiye'de Çizgi Roman Kültürü | Sunum Konu 11 | |
14) | Çizgi Roman ve Manga'nın Türkiye'de Yerelleştirilmesi | Sunum Konu 12 |
Ders Notları: | McCloud, S. (1994) Understanding Comics: The Invisible Art. HarperPerennial, NY; Sousanis, N. (2015) Unflattening. Harvard University Press. |
Diğer Kaynaklar: | "Eisner, W. (2008) Comics and Sequential Art: Principles and Practices from the Legendary Cartoonist. Lopes, P. (2009) Demanding Respect: The Evolution of the American Comic Book. Temple University Press." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 5 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 12 | 1 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 56 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |