ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3015 | Biyotıp ve Hukuk | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin biyotıp uygulamalarına ilişkin özel mevzuat hakkında bilgi edinmelerini ve bu kuralları genel hukuk ilkeleri çerçevesinde analiz ederek somut uyuşmazlıkları çözmelerini sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Biyotıp uygulamalarına ilişkin özel mevzuat hakkında bilgi sahibi olurlar. 2) Biotıp alanındaki hukuk problemini inceleyip, sorunları tespit etmeyi öğrenir. 3) Tespit ettiği sorunlara ilişkin bilgilerini olaya uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Biyotıp kavramı, hukuk ile ilişkisi ve genel ilkelerinin tanıtılması. | ||
2) | İnsan onuru kavramı ve İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesi'nin incelenmesi. | ||
3) | Hayatın başlangıcı kavramı - hamileliğin desteklenmesi: üremeye yardımcı tedavi yöntemleri ve taşıyıcı annelik. | ||
4) | Hamileliğin önlenmesi -I: Sterilizasyon ve kastrasyon. | ||
5) | Hamilliğin önlenmesi-II: Rahim tahliyesi. | ||
6) | Hayatın sonu kavramı, hayatın sonu anı, biyolojik ölüm ve beyin ölümünün anlamı, farkları ve bu ayrımın önemi. | ||
7) | Ötanazi ve hekim yardımlı intihar. | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Organ ve doku nakli, kompozit doku nakli, kan nakli. | ||
10) | Cinsiyet değiştirme. | ||
11) | Kadın ve erkek sünneti. | ||
12) | Klinik araştırmalar. | ||
13) | Kök hücre araştırmaları, gen analizi, klonlama, öjenizm. | ||
14) | Engellilerin durumu: Özel bir vakıa analizi - Ashley (Yastık Meleği) vakıası. |
Ders Notları: | FEUILLET-LIGER, Brigitte/ORFALI, Kristina (Ed.), The Reality of Human Dignity in Law and Bioethics, Comparative Perspectives, Cham 2018; METİN, Sevtap, Biyo-Tıp Etiği ve Hukuk, İstanbul 2010; VARGA, Andrew C., The Main Issues in Bioethics, New York 1984. |
Diğer Kaynaklar: | İlgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve içtihatlar. All relevant national and international legislations and court cases. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |