MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MED2027 Tıpta Yapay Zekanın Dizaynı ve Gelişimi Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TİMUÇİN AVŞAR
Dersin Amacı: Beyin-bilgisayar arayüzlerine ilişkin temel bilgilerin verilmesi, beyin-bilgisayar arayüzlerinin tıp alanındaki kullanım alanlarının öğretilmesi ve beyin-bilgisayar arayüzü teknolojisini kullanarak medikal uygulamaların geliştirilmesi için gerekli becerilerin kazandırılması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
Beyin-bilgisayar arayüzlerine ilişkin temel kavramları öğrenmiş olacaktır.
Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde önem taşıyan nöroanatomi konularında bilgi edinmiş olacaktır.
Beynin monitorizasyonunda kullanılan noninvaziv yöntemleri öğrenmiş olacaktır.
Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesindeki en önemli yapıtaşı olan translasyonal algoritmalarla ilgili bilgi edinmiş olacaklardır.
Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde teorik çalışmalar kapsamında kaynak lokalizasyonu konusunda kapsamlı bilgi edinmiş olacaklardır.
Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde teorik çalışmalar kapsamında hipokampal theta-tabanlı modeller konusunda kapsamlı bilgi edinmiş olacaklardır.
Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme tekniğinin kullanımına ilişkin bilgi edinmiş olacaklardır.
EEG sinyallerinin çoklu dalga dönüşümüne dayalı özelliklerinin kullanarak insan duygularının tespitine ilişkin detaylı bilgi edinmiş olacaklardır.
EEG tabanlı beyin-bilgisayar arayüzleri kapsamında konuşmaya yönelik uygulamaları hakkında bilgi edinmiş olacaktır.
Birden fazla beynin dahil olduğu, çoklu beyin-bilgisayar arayüzlerine ilişkin bilgi edinmiş olacaktır.
EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işlemini gerçekleştiren örnek bir beyin-bilgisayar arayüzü proje çalışmasında yer alacaklardır.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Beyin-bilgisayar arayüzlerine giriş.
2) Beyin-bilgisayar arayüzlerine ilişkin temel kavramlar, nöroanatomi, beyin-bilgisayar arayüz türleri, güncel trendler.
3) Beynin monitorizasyonunda kullanılan noninvaziv yöntemler, nöroanatomi, beyin hastalıkları, beyin metabolizması ve beynin görüntülenmesi, electroencephalography (EEG), magnetoencephalography (MEG), electrocorticography (ECoG), electroneurogram (ENG), MRI, electrical impedance tomography (EIT).
4) Translasyonel algoritmalar. Beyin-bilgisayar arayüzlerinde veri kaynakları, beyin-bilgisayar arayüzü geliştirme süreci, beyin-bilgisayar arayüz türleri, hesaplamalı teknikler (dimensionality reduction, feature extraction, feature selection, classification).
5) Beyin-bilgisayar arayüzlerinde kaynak lokalizasyonu.
6) Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde hipokampal theta-tabanlı modeller.
7) Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme.
8) EEG sinyallerinin çoklu dalga dönüşümüne dayalı özelliklerinin kullanarak insan duygularının tespiti.
9) Birden fazla beynin dahil olduğu, çoklu beyin-bilgisayar arayüzleri.
10) Proje: EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işleminini gerçekleştiren noninvaziv beyin-bilgisayar arayüzü.
11) Proje: EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işleminini gerçekleştiren noninvaziv beyin-bilgisayar arayüzü.
12) Proje: EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işleminini gerçekleştiren noninvaziv beyin-bilgisayar arayüzü.
13) Proje: EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işleminini gerçekleştiren noninvaziv beyin-bilgisayar arayüzü.
14) Proje: EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işleminini gerçekleştiren noninvaziv beyin-bilgisayar arayüzü.

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 40
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması.
2) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması.
3) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması.
4) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme.
5) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma.
6) İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme.