MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MED2027 | Tıpta Yapay Zekanın Dizaynı ve Gelişimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TİMUÇİN AVŞAR |
Dersin Amacı: | Beyin-bilgisayar arayüzlerine ilişkin temel bilgilerin verilmesi, beyin-bilgisayar arayüzlerinin tıp alanındaki kullanım alanlarının öğretilmesi ve beyin-bilgisayar arayüzü teknolojisini kullanarak medikal uygulamaların geliştirilmesi için gerekli becerilerin kazandırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; Beyin-bilgisayar arayüzlerine ilişkin temel kavramları öğrenmiş olacaktır. Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde önem taşıyan nöroanatomi konularında bilgi edinmiş olacaktır. Beynin monitorizasyonunda kullanılan noninvaziv yöntemleri öğrenmiş olacaktır. Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesindeki en önemli yapıtaşı olan translasyonal algoritmalarla ilgili bilgi edinmiş olacaklardır. Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde teorik çalışmalar kapsamında kaynak lokalizasyonu konusunda kapsamlı bilgi edinmiş olacaklardır. Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde teorik çalışmalar kapsamında hipokampal theta-tabanlı modeller konusunda kapsamlı bilgi edinmiş olacaklardır. Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme tekniğinin kullanımına ilişkin bilgi edinmiş olacaklardır. EEG sinyallerinin çoklu dalga dönüşümüne dayalı özelliklerinin kullanarak insan duygularının tespitine ilişkin detaylı bilgi edinmiş olacaklardır. EEG tabanlı beyin-bilgisayar arayüzleri kapsamında konuşmaya yönelik uygulamaları hakkında bilgi edinmiş olacaktır. Birden fazla beynin dahil olduğu, çoklu beyin-bilgisayar arayüzlerine ilişkin bilgi edinmiş olacaktır. EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işlemini gerçekleştiren örnek bir beyin-bilgisayar arayüzü proje çalışmasında yer alacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Beyin-bilgisayar arayüzlerine giriş. | ||
2) | Beyin-bilgisayar arayüzlerine ilişkin temel kavramlar, nöroanatomi, beyin-bilgisayar arayüz türleri, güncel trendler. | ||
3) | Beynin monitorizasyonunda kullanılan noninvaziv yöntemler, nöroanatomi, beyin hastalıkları, beyin metabolizması ve beynin görüntülenmesi, electroencephalography (EEG), magnetoencephalography (MEG), electrocorticography (ECoG), electroneurogram (ENG), MRI, electrical impedance tomography (EIT). | ||
4) | Translasyonel algoritmalar. Beyin-bilgisayar arayüzlerinde veri kaynakları, beyin-bilgisayar arayüzü geliştirme süreci, beyin-bilgisayar arayüz türleri, hesaplamalı teknikler (dimensionality reduction, feature extraction, feature selection, classification). | ||
5) | Beyin-bilgisayar arayüzlerinde kaynak lokalizasyonu. | ||
6) | Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde hipokampal theta-tabanlı modeller. | ||
7) | Beyin-bilgisayar arayüzlerinin geliştirilmesinde fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme. | ||
8) | EEG sinyallerinin çoklu dalga dönüşümüne dayalı özelliklerinin kullanarak insan duygularının tespiti. | ||
9) | Birden fazla beynin dahil olduğu, çoklu beyin-bilgisayar arayüzleri. | ||
10) | Proje: EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işleminini gerçekleştiren noninvaziv beyin-bilgisayar arayüzü. | ||
11) | Proje: EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işleminini gerçekleştiren noninvaziv beyin-bilgisayar arayüzü. | ||
12) | Proje: EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işleminini gerçekleştiren noninvaziv beyin-bilgisayar arayüzü. | ||
13) | Proje: EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işleminini gerçekleştiren noninvaziv beyin-bilgisayar arayüzü. | ||
14) | Proje: EEG Sinyallerinin kullanımı ile karakter tanıma işleminini gerçekleştiren noninvaziv beyin-bilgisayar arayüzü. |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 40 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 5 | 5 | 25 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
6) | İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |