ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4744 | Dijital Dönüşümde Değer Yaratmak | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersin Amacı: | Dijitalleşmedeki başarılı çabalar, hem teknolojik hem de yönetimsel perspektifleri akılda tutmalıdır. Teknolojik perspektifler, firmanın bilgi ve iletişim altyapısını tanımlar ve iş süreçlerini dijitalleştirmenin yeni yollarını sağlar. Yönetimsel bakış açısı, yeni organizasyon biçimlerine olanak sağlayarak, işin temelindeki bilgi ortamını değiştirerek, yeni teşvik yapılarına izin vererek ve değer yaratmayı değiştirerek, kuruluşlar içinde ve arasında yeni koordinasyon ve iletişimi kolaylaştırır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler aşağıdaki kazanımları elde edecektir: • IoT, akıllı endüstri (Endüstri 4.0 olarak da bilinir) vb. gibi son derece karmaşık, ileri teknolojilerin neden olduğu dönüşümleri anlamak. • Yöneticiler ve mühendisler için gereksinimler • teknolojik değişimlerin iş avantajlarına dönüştürülmesi ve pazar stratejilerinin formüle edilmesi ve uygulanması • Teknolojiye dayalı bir stratejinin formüle edilmesinin yanı sıra stratejinin pazarda operasyonel hale getirilmesi (pazar ve uygulama bölümlendirmesi, başlangıç için umut verici yollar, erken pilot uygulamaları kurma, iletişimin rolü, laboratuvarlardaki teknik çalışmalar ve laboratuvarlardaki faaliyetler arasındaki etkileşim • Sanal bir organizasyon oluşturmak ve yönetmek ve liderlik ile yönetimin rolü |
Bu ders, işletmelerin teknik ve pazar stratejilerini başarılı bir şekilde dönüştürmek için uğraşması gereken, bu tür dönüşümlerin genellikle başarısız olmasına neden olan organizasyonel ve kültürel yönler de dahil olmak üzere, ana konulara odaklanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve Vaka çalışması | ||
2) | Tanımlar ve Temel teknolojiler | ||
3) | How basic technologies transform value creation (Industry 4.0) | ||
4) | Dijital Yetenekler Oluşturma | ||
5) | Dijital Yetenekler Oluşturma | ||
6) | Liderlik Yeteneklerini Geliştirmek | ||
7) | Liderlik Yeteneklerini Geliştirmek | ||
8) | Vakayı sunun edin (katılım zorunlu) | ||
9) | Ara Sınav haftası (ders yok) | ||
10) | Dijital Yetenekleri Uygulamak | ||
11) | Stratejik modelleme (1/2) | ||
12) | Stratejik modelleme (1/2) | ||
13) | Data analysis presentations (mandatory participation) | ||
14) | Veri analizi sunumları (katılım zorunlu) |
Ders Notları: | Further articles or white papers might be distributed by the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Westerman, G. et al. (2014): “Leading Digital: Turning Technology into Business Transformation”, Harvard Business Review Press. Rogers, D.L.: “Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age”, Columbia Business School Publishing. Raskino, M. and Waller, G. (2015): “Digital to the Core: Remastering Leadership for Your Industry, Your Enterprise, and Yourself”, Taylor & Francis. Further articles or white papers might be distributed by the instructor. Andersson, P. et al. (2018): “Managing Digital Transformation”, Stockholm School of Economics Institute for Research. Ustundag, A. and Cevikcan, E. (2018): “Industry 4.0: Managing the Digital Transformation”, Springer. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 35 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 5 | % 5 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Derse Özgü Staj | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 131 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |