ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3913 | Görsel Habercilik | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Televizyon ve basılı yayın gazeteciliğine halkın güveni her geçen gün azalmaktadır. Gazeteciliğe güvenin azalmasının pek çok sebebi var. Sosyal medya dedikodu ve komplo teorileriyle yalan haber dağıtıcısına dönüşmüş durumda. Elektronik ve dijital medya için çalışan gazeteciler, hikayelerini daha somut belgeler ve deliller üzerine kurmak zorunda. Sahada çalışan bir televizyon, internet yayıncılığı muhabiri daha çok resim, ses üretmek zorunda. Bu dersin amaçlarından en önemlisi, öğrencilere görsel gazeteciliğin etik değerlerinden taviz vermeden, sade ama sinematografik bir kurgu ile hikaye ve izleyicileri arasında bir bağ kurmayı öğretebilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Zorlayıcı hikayeleri anlatmak için fotoğrafı, videoyu ve sesi kullanmayı öğrenirler. 2) Görsel gazeteciliğe ilişkin yeni gelişen metod ve teknikleri analiz edebilir ve yansıtabilirler. 3) Görsel gazeteciliğin kuram ve metodolojisini analiz edebilir ve daha modern teknikler için yeni yollar geliştirebilirler. 4) Görsel gazeteciliğin organizasyonlarını ve uygulamalı yönlerini analiz edebilir ve yansıtabilirler. 5) Topladıkları verileri ulusal, uluslararası elektronik ve dijital yayıncılık mecralarında multimedya haberlerine dönüştürebilirler. 6) Haberin görsel unsurlarını analiz edebilir ve etik değerlere bağlı kalarak kurgulayabilirler. |
Bu derste, dijital çağda görsel gazeteciliğin geleceğine odaklanılmaktadır. Dersin kilit konularını görsel gazeteciliğin sahada nasıl uygulandığı ve görsel gazeteciliğin dijital teknolojilerdeki gelişmeler neticesinde karşılaştığı zorluklar ve elde ettiği avantajlar oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Fotoğrafın temel teknik bilgileri | ||
3) | Foto Muhabirlik | ||
4) | TV Muhabirliği | ||
5) | Video Kamera | ||
6) | Çerçeve (Kompozisyon) | ||
7) | Işık (Dramatik ışık, doğal ışık) | ||
8) | Ses / 1. projenin teslimi | ||
9) | Kurgu | ||
10) | Dijital yayıncılıkta etik | ||
11) | Elektronik ve dijital yayıncılığın uluslararası alanda gelişmiş örneklerini inceleme / 2. projenin teslimi | ||
12) | Haber görselleştirme tekniği | ||
13) | Multimedya haber hazırlama. Öğrencilerin hazırladığı haber ve içerikler üzerine analiz ve tartışmalar | ||
14) | Ders konularının özeti, final sınavı için yönlendirmeler ve notlar |
Ders Notları: | 1) Visual journalism: Infographics from the world's best newsrooms and designers / edited by Robert Klanten and Anja Kouznetsova ; contributing editor, Javier Errea ; preface, profiles, and caption texts by Javier Errea ; translation from Spanish into English by Steven Tolliver 2) Visual journalism / David Machin ; Lydia Polzer 3) Data Journalism handbook / Jonathan Gray, https://datajournalism.com/read/handbook/one. 4) Televizyon program yapımcılığı : “bir televizyon yapımcısının bilmesi gereken her şey” / Colin Hart ; çev. Vedat Tayyar Erdamar |
Diğer Kaynaklar: | 1) BBC News Night 2) DW European Journal 3) ARTE Reportage 4) AL JAZEERA ENGLISH People and Power |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 60 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 16 | 32 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |