ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4153 | Hareketli Görüntü için Yaratıcı Yazarlık | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersin Amacı: | Bu ders edebiyat ve filmde geniş bir yelpazeyi içeren okumalar yapmak ve okudukları üstüne yazı üretmekle ilgilenen öğrenciler için düzenlenmiştir. Genel anlamda yazı yazmak ile senaryo yazarlığı, edebiyat ve görsel diller arasındaki ilişkiler sorgulanılacak, öğrencilerin yaratıcılık hakkında eleştirel düşünebilmesi ve farklı formlar ve stillerle yazı üretmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Söylem, ses, yaratıcılık, imgesel ve eleştirel süreçleri tanımlamak 2) Türlü dil kullanımlarını ayırdedebilmek 3) Görsel ve işitsel örnekler üzerinde yazmak, konuşmak ve eleştiri yapma becerisi edinmek 4) Yazım ve görselleştirme arasında ilham, içerik, form ve üretim konularındaki farklılıkları ayırtedebilmek 5) Yazım ve görselleştirme amaç ve kısıtlamalarını tanımlamak 6) Hareketli görüntü diline ait örnekleri değerlendirmek 7) Görüntü olarak tasarlanmak üzere metin geliştirmek. |
Öğrencilerin söylem, ses, yaratıcılık, imgesel ve eleştirel süreçler, türlü dil kullanımları gibi konularda bir hayli kapsamlı bilgi sahibi olmalarına ek olarak, öğrenciler orijinal metinler okuyup, filmler izleyip bunlar üzerine yazmak, konuşmak ve eleştiri yapmak gibi becerilerini geliştireceklerdir. Derslerde haftalık okuma metinleri ve haftalık ödevler tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | M. Blanchot: “The Relation of the Third Kind”/ “Interruption”/ “A Plural Speech” | |
2) | Söylem ne demektir? Yazıda formal mantık | G. de Maupassant: “Necklace” / A. Chekhov: “About Love” / | |
3) | Söylem ne demektir? Yazıda dağınık mantık | S. Burak: “Everest My Lord” / Deleuze: “Literature and Life” | |
4) | Yazının Kuantumu: Karşıtlıklar Soyut/Somut; Durumlar/Kuramlar/Bilinen/Bilinmeyen | H. Melville: “Bartleby” / J.L. Borges: “ Of Exactitude in Science” / F. Kafka: “ Troubles of a Householder” | |
5) | "Bir Ses Bulmak Monolog/Diyalog / Multilog" | Plato: Republic X, / F. Nietzsche: excerpts from Ecce Homo / J. Joyce: excerpts from Giacomo Joyce | |
6) | Büyük Anlatı | K. Mansfield: “Bliss” | |
7) | Fragmantasyon | V. Woolf: The Waves / S. Kane: 4.48 Psychosis | |
8) | Anlatmak, Göstermek, İşaret Etmek | Zafer Hanım: Aşk-I Vatan / I. Bachman: Malina / M. Blanchot: Thomas l’obscure | |
9) | Nesneler ve Yerler | J. Conrad: excerpts from “Heart of Darkness” / H.P. Lovecraft: excerpts from At the Mountains of Madness / J.G.Ballard: excerpts from The Atrocity Exhibition | |
10) | İçerisi | G. Büchner: Lenz | |
11) | Dışarısı | R. Carver: “What We Talk about When We Talk about Love” | |
12) | Düzgün bir Hikaye Anlatmak Mümkün Müdür? | S. Beckett: excerpts from The Unnamable / P. Handke: Kaspar | |
13) | Yazıda Yaratıcı Durumlar Yaratmak | Artaud: “All Writing is Pig-shit” / H. Müller: The Father | |
14) | Tekrar ve Değerlendirme |
Ders Notları: | Bu dersin kaynakları yukarıdaki haftalık ders programında ayrıntılı olarak belirtilmiştir. Derste temel kitap olarak dersin hocası tarafından derlenecek, okuma parçalarını içeren bir kitap okutulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Film gösterimleri: Haneke / Benny’s Video Tarkovsky / Stalker Godard / Weekend Peter Greenaway / Falls Haneke / Code Unknown Todd Solondz / Palindromes Sarah Kane / Skin Aki Kaurismaki / La Vie de Bohéme Gaspar Noe / Irreversible Werner Herzog / The Enigma of Kaspar Hauser |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 6 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 3 | 18 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |