|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
M. Blanchot: “The Relation of the Third Kind”/ “Interruption”/ “A Plural Speech” |
2) |
Söylem ne demektir?
Yazıda formal mantık |
G. de Maupassant: “Necklace” / A. Chekhov: “About Love” / |
3) |
Söylem ne demektir?
Yazıda dağınık mantık |
S. Burak: “Everest My Lord” / Deleuze: “Literature and Life” |
4) |
Yazının Kuantumu: Karşıtlıklar
Soyut/Somut; Durumlar/Kuramlar/Bilinen/Bilinmeyen |
H. Melville: “Bartleby” / J.L. Borges: “ Of Exactitude in Science” / F. Kafka: “ Troubles of a Householder” |
5) |
"Bir Ses Bulmak
Monolog/Diyalog / Multilog" |
Plato: Republic X, / F. Nietzsche: excerpts from Ecce Homo / J. Joyce: excerpts from Giacomo Joyce |
6) |
Büyük Anlatı |
K. Mansfield: “Bliss” |
7) |
Fragmantasyon
|
V. Woolf: The Waves / S. Kane: 4.48 Psychosis |
8) |
Anlatmak, Göstermek, İşaret Etmek
|
Zafer Hanım: Aşk-I Vatan / I. Bachman: Malina / M. Blanchot: Thomas l’obscure |
9) |
Nesneler ve Yerler
|
J. Conrad: excerpts from “Heart of Darkness” / H.P. Lovecraft: excerpts from At the Mountains of Madness / J.G.Ballard: excerpts from The Atrocity Exhibition |
10) |
İçerisi
|
G. Büchner: Lenz |
11) |
Dışarısı |
R. Carver: “What We Talk about When We Talk about Love” |
12) |
Düzgün bir Hikaye Anlatmak Mümkün Müdür? |
S. Beckett: excerpts from The Unnamable / P. Handke: Kaspar |
13) |
Yazıda Yaratıcı Durumlar Yaratmak |
Artaud: “All Writing is Pig-shit” / H. Müller: The Father |
14) |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
|