|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş - Beden algısı nedir?
|
|
2) |
Antropometrik ölçümler tarihçesi ve çeşitleri
|
|
3) |
Teorik ve uygulamalı olarak postür analizi
|
|
4) |
Laboratuvar ortamında vücut kompozisyonu saptama yöntemleri |
|
5) |
Faz açısı nedir? Faz açısının klinikte kullanımı nedir? |
|
6) |
Malnütrisyon tanı ve tedavisinde faz açısının kullanımı
|
|
7) |
Antropometrik ölçümlerle elde edilen verilerin ideal değerleri. Verilerin klinikte ve pratikte nasıl kullanıldığını ve konuyla ilgili literatür bilgilerinin karşılaştırması.
|
|
8) |
Türk insanları üzerinde yapılan antropometrik ölçümlerin değerlendirildiği literatür çalışmaları hakkında bilgiler |
|
9) |
ARA SINAV
|
|
10) |
Biyoelektrik İmpedans Analizi (BIA) cihazlarının çalışma ilkeleri ve tarihsel gelişimi |
|
11) |
Antropometrik ölçümlerin alınnmasıyla ilgili pratik uygulamalar |
|
12) |
Uygulamalı BIA analizi yapma ve sonuçlarını yorumlama |
|
13) |
BIA ölçümü yapılamayacak grupların vücut bileşimlerinin değerlendirilmesi |
|
14) |
Dersin Değerlendirilmesi |
|
Ders Notları: |
Haftalık olarak dağıtılacaktır / Weekly distributed by the course lecturer |
Diğer Kaynaklar: |
Barbosa-Silva, Maria Cristina G., and Aluísio JD Barros. "Bioelectrical impedance analysis in clinical practice: a new perspective on its use beyond body composition equations." Current Opinion in Clinical Nutrition & Metabolic Care 8.3 (2005): 311-317.
"
Norman, Kristina, et al. ""Cutoff percentiles of bioelectrical phase angle predict functionality, quality of life, and mortality in patients with cancer."" The American journal of clinical nutrition 92.3 (2010): 612-619.
Gupta, Digant, et al. ""Bioelectrical impedance phase angle as a prognostic indicator in breast cancer."" BMC cancer 8.1 (2008): 249.
Lukaski, Henry C., Ursula G. Kyle, and Jens Kondrup. ""Assessment of adult malnutrition and prognosis with bioelectrical impedance analysis: phase angle and impedance ratio."" Current opinion in clinical nutrition and metabolic care 20.5 (2017): 330-339.
Kyle, U. G., et al. ""Body composition during growth in children: limitations and perspectives of bioelectrical impedance analysis."" European journal of clinical nutrition 69.12 (2015): 1298.
Mialich, M. Savegnano, JM Faccioli Sicchieri, and Alceu Afonso Jordao Junior. ""Analysis of body composition: a critical review of the use of bioelectrical impedance analysis."" Int J Clin Nutr 2.1 (2014): 1-10.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|