ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3816 Tartı Akademi- Antropometrik Ölçümler ve BİA Teknolojisi Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN
Dersin Amacı: Beslenme durumunun saptanması, büyüme ve gelişmenin takibi, hastalık prognozunun takibini sağlayan antropometrik ölçüm yöntemlerinin kavranması ve pratik uygulamalarla cihaz kullanımının kavratılması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Antropometrik ölçümler yöntemlerini tanımlar.
2) Hangi antropometrik ölçümün kullanımının daha doğru olacağına karar verir.
3) Antropometrik ölçüm yapabilir.
3)Postür analizi yapar.
4)BIA yöntemini detaylı olarak açıklayabilir.
5) BIA analiz sonuçlarını yorumlayabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders beslenme ve diyetetik öğrencilerinin pratik hayatta beslenme durumunu saptamak ve takibini yapmak için kullandıkları antropometrik ölçüm yöntemleri pratikte en çok kullanılan BIA yönteminin kullanım şekilleri, avantajları ve rapor yorumlamasınının üzerinde durur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Beden algısı nedir?
2) Antropometrik ölçümler tarihçesi ve çeşitleri
3) Teorik ve uygulamalı olarak postür analizi
4) Laboratuvar ortamında vücut kompozisyonu saptama yöntemleri
5) Faz açısı nedir? Faz açısının klinikte kullanımı nedir?
6) Malnütrisyon tanı ve tedavisinde faz açısının kullanımı
7) Antropometrik ölçümlerle elde edilen verilerin ideal değerleri. Verilerin klinikte ve pratikte nasıl kullanıldığını ve konuyla ilgili literatür bilgilerinin karşılaştırması.
8) Türk insanları üzerinde yapılan antropometrik ölçümlerin değerlendirildiği literatür çalışmaları hakkında bilgiler
9) ARA SINAV
10) Biyoelektrik İmpedans Analizi (BIA) cihazlarının çalışma ilkeleri ve tarihsel gelişimi
11) Antropometrik ölçümlerin alınnmasıyla ilgili pratik uygulamalar
12) Uygulamalı BIA analizi yapma ve sonuçlarını yorumlama
13) BIA ölçümü yapılamayacak grupların vücut bileşimlerinin değerlendirilmesi
14) Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık olarak dağıtılacaktır / Weekly distributed by the course lecturer
Diğer Kaynaklar: Barbosa-Silva, Maria Cristina G., and Aluísio JD Barros. "Bioelectrical impedance analysis in clinical practice: a new perspective on its use beyond body composition equations." Current Opinion in Clinical Nutrition & Metabolic Care 8.3 (2005): 311-317. " Norman, Kristina, et al. ""Cutoff percentiles of bioelectrical phase angle predict functionality, quality of life, and mortality in patients with cancer."" The American journal of clinical nutrition 92.3 (2010): 612-619. Gupta, Digant, et al. ""Bioelectrical impedance phase angle as a prognostic indicator in breast cancer."" BMC cancer 8.1 (2008): 249. Lukaski, Henry C., Ursula G. Kyle, and Jens Kondrup. ""Assessment of adult malnutrition and prognosis with bioelectrical impedance analysis: phase angle and impedance ratio."" Current opinion in clinical nutrition and metabolic care 20.5 (2017): 330-339. Kyle, U. G., et al. ""Body composition during growth in children: limitations and perspectives of bioelectrical impedance analysis."" European journal of clinical nutrition 69.12 (2015): 1298. Mialich, M. Savegnano, JM Faccioli Sicchieri, and Alceu Afonso Jordao Junior. ""Analysis of body composition: a critical review of the use of bioelectrical impedance analysis."" Int J Clin Nutr 2.1 (2014): 1-10.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı