MÜZİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET1203 | Bilişim Teknolojileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Bilgi teknolojileri kullanımının yaygınlaştırmak. Bilgisayar okur-yazarlığının arttırmak. Ofis programları ve İnternet kullanımı konularında deneyim kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bilişim Teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme ile ilgili temel kavramları açıklar Problem çözme kavram ve yaklaşımlarını açıklar Bilgisayar sistemlerinin ana bileşenlerini (bilgisayarın çalışma mantığı, donanım ve yazılım kavramları, işletim sistemleri, dosya yönetimi) bilir Microsoft Office Word kelime işlemci programını etkili şekilde kullanır Microsoft Office Excell hesap tabloları programını etkili şekilde kullanır Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama programını etkili şekilde kullanır Microsoft Office Publisher yayın hazırlama programını etkili şekilde kullanır Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programını etkili şekilde kullanır Web tasarımı temel kavramlarını açıklar İnternet'in eğitim aracı olarak kullanım uygulamalarını açıklar Bilgisayar ve internet güvenliği için alınması gereken önlemleri bilir Bilişim etiğini bilir Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini bilir |
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilişim Teknolojileri temel kavramları | ||
2) | Bilgisayarların tarihçesi Bilgisayar türleri Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama | ||
3) | Bilgi-işlemsel düşünme ve etkinlikleri Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama | ||
4) | Algoritma ve akış şeması Microsoft Office Word kelime işlemci programı | ||
5) | Bilgisayarın çalışma mantığı Donanım- yazılım kavramları Microsoft Office Word kelime işlemci programı | ||
6) | İşletim sistemleri ve özellikleri ile güncel işletim sistemleri ve özellikleri Windows işletim sisteminin kurulumu ve dosya yönetimi Microsoft Office Word kelime işlemci programı | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Giriş çıkış birimleri, depolama üniteleri Microsoft Office Word kelime işlemci programı | ||
9) | Web tasarımı temel kavramları (HTML, CSS, dinamik-statik web sitesi, tarayıcı, sunucu, istemci, hosting, domain, ftp, …). Kolay ve hızlı web sitesi tasarım araç ve programları Microsoft Office Excel hesap tabloları | ||
10) | İnternet'in eğitim aracı olarak kullanım uygulamaları Microsoft Office Excel hesap tabloları | ||
11) | Bilgisayar ve internet güvenliği Microsoft Office Excel hesap tabloları | ||
12) | Bilgisayar virüsleri ve korunma yöntemleri Microsoft Office Publisher yayın hazırlama programı | ||
13) | Bilişim etiği Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri Bilgisayarın ve internetin olumsuz/ etik dışı kullanım biçimleri Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programı | ||
14) | Çocukları ve gençleri, olumsuz/ etik dışı bilgisayar ve internet kullanımından koruma yöntemleri Olumsuz/ etik dışı bilgisayar ve internet kullanımlarına doğru müdahale yöntemleri Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programı |
Ders Notları: | https://support.office.com/tr-tr Şahin, S. (Ed.) (2017). Eğitimde Bilişim Teknolojileri I-II, Pegem Akademi Yayıncılık Uzunboylu, H. (Ed.) (2017). Bilişim Teknolojileri, Seçkin Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
6) | İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, tez, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |