ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3322 | Seçmen Davranışı | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri seçmen davranışını açıklamaya yönelik temel yaklaşımlarla buluşturmak için tasarlanmıştır. Öğrencilerden, bu disiplinin önde gelen araştırmacılarını anlamaya çalışmaları ve literatürün ilk örneklerinden başlayarak okumalar yapmaları istenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Seçim araştırmalarının ve seçmen davranışı çalışmalarının tarihçesini kavrar; 2. Seçmen davranışını açıklamada temel yaklaşımlar olan duygusal seçmen-rasyonel seçmen ikilemini açıklar; 3. Seçmen davranışına ekonomik, sosyolojik ve psikolojik yaklaşımlar ve kuramları tanımlar; 4. Siyasal ve duygusal kutuplaşmanın seçmen davranışına etkilerini açıklar; 5. Türk seçmen davranışını değerlendirir. |
Bu derste öğrenciler, seçmen davranışı araştırmalarının tarihçesi hakkında bilgi sahibi olduktan sonra, en klasikten, en modernine kadar seçmen davranışı kuramlarını inceleyecektir. Öğrencilere, rasyonel-duygusal seçmen ikilemi, örnekleriyle anlatılacak ve daha sonra kuramlar Türk seçmen davranışı bakımından irdelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş | ||
2) | Seçmen davranışı çalışmalarına giriş | • Evans, Jocelyn A. C., Voters and Voting: an introduction. Chapter 2, London: Sage Publications, 2004. | |
3) | Seçmen davranışı ile ilgili temel yaklaşımlar | • Lau, Richard R., and Redlawsk, David P., How Voters Decide. Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2006. | |
4) | Seçmen davranışında rasyonellik ve duygusallık | • Bartels, Larry M., “The Irrational Electorate” in The Wilson Quarterly, Autumn 2008, pp. 44-50. | |
5) | Oy verme davranışının temel belirleyicisi olarak ekonomi | • Brug, van der Wouter, Eijk, Cees van der and Franklin, Mark, The Economy and the Vote, Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2007. | |
6) | Ara Sınav | ||
7) | Oy verme davranışının temel belirleyicisi olarak ekonomi | • Brug, van der Wouter, Eijk, Cees van der and Franklin, Mark, The Economy and the Vote, Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2007. | |
8) | Sosyolojik oy verme davranışı | Evans, Jocelyn A. C., Voters and Voting: an introduction. Chapter 3, London: Sage Publications, 2004. | |
9) | Sosyo-psikolojik oy verme davranışı | • Harrop, Martin and Miller, William, L., Elections and Voters, Chapter 6, London: The MacMillan Press, 1987. | |
10) | Din, dindarlık ve seçmen | • Esmer, Yılmaz and Pettersson, Thorleif “The Effects of Religion and Religiosity on Voting Behavior” in Dalton, Russell J. and Klingemann, Hans-Dieter, The Oxford Handbook of Political Behavior, Oxford: Oxford University Press, 2007. | |
11) | Oy verme davranışına deneysel yaklaşımlar | • Blais, Andre, et. al. eds., Voting Experiments, Introduction, Switzerland: Springer, 2016. | |
12) | Biyoloji, nörobilim ve oy verme davranışı | • “Can Your Genes Predict Whether You’ll Be a Conservative or a Liberal?” Avi Tuschman, The Atlantic, October 24, 2013. | |
13) | Türk seçmeni | • Esmer “At the ballot box: determinants of voting behavior” in Sayari and Esmer, ch.5 and Esmer, Karadon and Baykal “Urban myths versus realities” in Canan-Sokullu, pp. 43-62. | |
14) | Tekrar |
Ders Notları: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 13 | 39 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 99 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 2 | 6 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |