MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE1106 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, erken çocukluk dönemindeki gelişimi ayrıntılı olarak incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Doğumdan itibaren sekiz yaşına kadar olan gelişimi ilgili teori ve araştırmalarla tanımlar. 2. Özellikle doğanın ve beslenmenin gelişimsel etkilerini kuramları karşılaştırarak tanımlar 3. Genetik ve kalıtsal faktörlerin bilişsel, davranışsal ve psikososyal gelişimdeki rolünü tartışır. 4. Erken çocukluk gelişimi kuramlarını öğrenir. 5. Makrodan mikro sistemlere gelişimdeki sosyo-kültürel etkileri açıklar. |
Erken çocukluk dönemindeki gelişimi multidisipliner bir bilimsel bakış açısıyla inceleyen geniş tabanlı bir derstir. Erken çocukluk dönemi, hem teorik hem pratik yönleri çok kültürlülük bağlamında sunulacak ve incelenecektir. Ayrıca gelişim üzerindeki sosyo-kültürel ve psikolojik etkiler vurgulanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme | ||
2) | Piaget’nin Bilişsel Gelişim Kuramı | ||
3) | Vygotsky’nin Sosyo-Kültürel Gelişim Kuramı | ||
4) | Bandura'nın Sosyal Öğrenme Kuramı | ||
5) | Freud'un Psikanalitik Kuramı | ||
6) | Erikson'un Psikososyal Gelişim Kuramı | ||
7) | Bowlby’nin Bağlanma Kuramı Kohlberg’in Ahlak Gelişim Kuram | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Okul öncesi dönem çocukları: Fiziksel Gelişim ve dil gelişimi | ||
10) | Okul öncesi dönem çocukları: Bilişsel gelişim | ||
11) | Okul öncesi dönem çocukları: Psikososyal gelişim ve duygusal gelişim | ||
12) | Proje ödevlerinin sunumu | ||
13) | Proje ödevlerinin sunumu | ||
14) | Proje ödevlerinin sunumu |
Ders Notları: | • McDevitt, T. M. & Ormrod, J. E. (2010). Child development an education. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall. • Copple, C. & Bredekamp, S. (2008). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8. (3rd. ed.). Washington, DC: NAEYC. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |