MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE1106 Erken Çocukluk Döneminde Gelişim Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin amacı, erken çocukluk dönemindeki gelişimi ayrıntılı olarak incelemektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Doğumdan itibaren sekiz yaşına kadar olan gelişimi ilgili teori ve araştırmalarla tanımlar.
2. Özellikle doğanın ve beslenmenin gelişimsel etkilerini kuramları karşılaştırarak tanımlar
3. Genetik ve kalıtsal faktörlerin bilişsel, davranışsal ve psikososyal gelişimdeki rolünü tartışır.
4. Erken çocukluk gelişimi kuramlarını öğrenir.
5. Makrodan mikro sistemlere gelişimdeki sosyo-kültürel etkileri açıklar.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk dönemindeki gelişimi multidisipliner bir bilimsel bakış açısıyla inceleyen geniş tabanlı bir derstir. Erken çocukluk dönemi, hem teorik hem pratik yönleri çok kültürlülük bağlamında sunulacak ve incelenecektir. Ayrıca gelişim üzerindeki sosyo-kültürel ve psikolojik etkiler vurgulanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme
2) Piaget’nin Bilişsel Gelişim Kuramı
3) Vygotsky’nin Sosyo-Kültürel Gelişim Kuramı
4) Bandura'nın Sosyal Öğrenme Kuramı
5) Freud'un Psikanalitik Kuramı
6) Erikson'un Psikososyal Gelişim Kuramı
7) Bowlby’nin Bağlanma Kuramı Kohlberg’in Ahlak Gelişim Kuram
8) Ara sınav
9) Okul öncesi dönem çocukları: Fiziksel Gelişim ve dil gelişimi
10) Okul öncesi dönem çocukları: Bilişsel gelişim
11) Okul öncesi dönem çocukları: Psikososyal gelişim ve duygusal gelişim
12) Proje ödevlerinin sunumu
13) Proje ödevlerinin sunumu
14) Proje ödevlerinin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları: • McDevitt, T. M. & Ormrod, J. E. (2010). Child development an education. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall. • Copple, C. & Bredekamp, S. (2008). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8. (3rd. ed.). Washington, DC: NAEYC.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 30 30
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı