ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV5006 Bilim-Kurgu, Teknoloji ve Toplum Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dersin Amacı: Bu derste bilim-kurgu sinemasının, siyasi ve ekonomik açılardan toplumsal gelişmeleri ve çelişkileri yansıtan bir tür olarak incelenmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bilim-kurgu sinemasının tarihi ve alttürlerine aşina olmak.
II. Makro sosyo-kültürel değişimlerle janr sinemasında değişen eğilimler arasındaki ilişkilerdeki dinamikleri anlamak.
III. Bir janr filmini, film teorisinin kavramsal araçları ile analiz edebilme yeteneğini edinmek.
IV. Sinemada auteur kavramını anlamak.
V. Teknoloji ve insanlık/toplum arasındaki ilişkiler konusunun yakın dönem avangard sinemada nasıl ele alındığını anlamak.
VI. Post-modernist teoride yeni iletişim teknolojilerine ilişkin yaklaşımlara aşina olmak.
VII. Teknolojiye ilişkin postmodernist yaklaşımları eleştirel biçimde değerlendirebilme yeteneğini kazanmak.

Dersin İçeriği

Anaakım bilimkurgu sinemasının temel motifleri, yönelimleri ve değişimleri dersin iki temel ekseninden birini oluşturmaktadır. Bir auteur olarak David Cronenberg sineması ise diğer ekseni oluşturmaktadır. Bu bağlamda, Cronenberg filmlerinde beden-teknoloji-varoluş üzerine söylemler ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş -
2) Bilim-kurgunun kısa tarihi okuma
3) Bilimkurgunun alttürlerine genel bakış okuma
4) Fantastik seyahatler okuma ve film izleme
5) Çılgın biliminsanları okuma ve film izleme
6) Anti-ütopyalar okuma ve film izleme
7) Uzaylılarla karşılaşmalar okuma ve film izleme
8) Sovyet bilimkurgu sineması okuma ve film izleme
9) Cronenberg sineması-1 okuma ve film izleme
10) Cronenberg sineması okuma ve film izleme
11) Cronenberg sineması-3 okuma ve film izleme
12) Cronenberg sineması-4 okuma ve film izleme
13) Popüler anlatılar ve pop teoriler okuma
14) Sunuşlar sunuşa hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Cronenberg on Cronenberg, D. Cronenberg & C. Rodley.
Diğer Kaynaklar: Haunted Media, J. Sconce.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 45
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 45
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 8 128
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı