ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3002 | Toplumsal Hareketler | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri sosyal ve sivil hareket konusunda aydınlatmak ve aynı zamanda da onların kendi toplumlarındaki sosyal değişimde yer alabilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: 1)Sosyal hareketin belli başlı özelliklerini ve diğer politik hareketlerden farkını ayrıt etmek. 2)Sosyal hareketlerin ortaya çıkmasına sebep olan faktörleri tanımlamak. 3)Sosyal hareketlerde yer almayı etkileyen faktörleri açıklamak. 4)Sosyal hareketin gelişimini tanımlamak. 5)Sosyal hareketleri incelemek için gerekli olan analitik ve mülakat yapma yeteneği kazanmak. 6)Sosyal hareketlerin muhtemel sonuçlarını tanımlamak. 7)Derste öğrenilenleri Türkiye’ye uyarlamak. 8)Sosyal hareketlerdeki küreselleşme etkisini açıklamak. 9)Radikal sosyal hareketlere sebep olan faktörleri anlamak. 10)Sunum ve ödev yapmak için gerekli eleştirel bakış açısı ve sunum yapma yeteneği elde etmek. |
Bu ders sosyal ve sivil hareketleri toplumun gerekli bir parçası ve değişim için gerekli bir dinamiği olarak sunar. Sosyal hareket ile ilgili farklı teorik perspektifleri ve sonucunda ortaya çıkacak durumları (başarı, organizasyonel dinamikler gibi) incelenecektirç Bu perspektifler küreselleşme bağlamında, Türkiye’deki eski ve yeni sosyal hareketleri anlamak için kullanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | Ders içeriği | |
2) | Sosyal hareket nedir? | Snow, David A., & Soule, Sarah, A. (2010). A primer on social movements. New York, NY: W. W. Norton & Company. (Chapter 1, pp.1-22) | |
3) | Sosyal hareketler nasıl ortaya çıkar? | Snow, David A., & Soule, Sarah, A. (2010). A primer on social movements. New York, NY: W. W. Norton & Company. (Chapter 2, pp. 23-63) | |
4) | Sosyal hareketler hangi durumlarda ortaya çıkar? | Snow, David A., & Soule, Sarah, A. (2010). A primer on social movements. New York, NY: W. W. Norton & Company. (Chapter 3, pp. 64-108) | |
5) | Sosyal hareketlerde kim yer alır ve neden? | Snow, David A., & Soule, Sarah, A. (2010). A primer on social movements. New York, NY: W. W. Norton & Company. (Chapter 4, pp.109-148) | |
6) | Sosyal hareket oluşumu nasıl olur? | Snow, David A., & Soule, Sarah, A. (2010). A primer on social movements. New York, NY: W. W. Norton & Company. (Chapter 5, pp. 149-201) | |
7) | Sosyal hareketlerin sonuçları | Snow, David A., & Soule, Sarah, A. (2010). A primer on social movements. New York, NY: W. W. Norton & Company. (Chapter 6, pp. 202-230) | |
8) | Konu tekrarı ve vize | İlk 7 haftada kullanılan materyaller; sunumlar, ders notları, okumalar | |
9) | Eski ve yeni sosyal hareketler | Mello, B. (2007). Political process and the development of labor insurgency in Turkey 1945-80. Social movement studies, 6(3), 207-225. Şimşek, S. (2004). New social movements in Turkey since 1980. Turkish Studies, 5(2), 111-139. Hazırlanacak proje önerisini sunmak ve geri bildirim almak | |
10) | Küreselleşme ve sosyal hareketler | Ignatow, G. (2008). Globalizations and the transformation of environmental activism: Turkey since the 1980s. Globalizations, 5(3), 433-447. Kuru, A. (2005). Globalization and diversification of Islamic movements: Three Turkish cases. Political Science Quarterly, 120(2), 253-274. | |
11) | Terör ve sosyal hareketler | Della Porta, D. (2008). Research on social movements and political violence. Qualitative Sociology, 31, 221-230. Borrum, R., & Gelles, M. (2005). Al-Qaeda’s operational evolution: Behavioral and organizational perspectives. Behavioral Sciences and the Law, 23, 467-483. | |
12) | Orta Doğu ayaklanması | Onodera, H. (2009). The Kifaya generation: Politics of change among youth in Egypt. Suomen Antropologi: Journal of the Finnish Anthropological Society, 34(4), 44-64. | |
13) | Sunumlar | Bir sosyal harekette gönüllü olarak çalıştıktan sonra veya bir sosyal hareket üzerine araştırma geliştirdikten sonra deneyimlerinizi/araştırma bulgularının sözlü ve yazılı olarak olarak sunulması | |
14) | Sunumlar ve proje teslimi | Bir sosyal harekette gönüllü olarak çalıştıktan sonra veya bir sosyal hareket üzerine araştırma geliştirdikten sonra deneyimlerinizi/araştırma bulgularının sözlü ve yazılı olarak olarak sunulması |
Ders Notları: | Snow, David A., & Soule, Sarah, A. (2010). A primer on social movements. New York, NY: W. W. Norton & Company. Additional articles will be assigned in the course of the semester |
Diğer Kaynaklar: | http://www.howjsay.com Weekly readings will be provided |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 30 | 60 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 216 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |