HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4532 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin çağdaş ekonomilerde kurumsal sosyal sorumlulukla ilgili genel teorik bilgilerini geliştirmek ve yansıtmak ve gelişen bir yönetim uygulaması olarak KSS'u analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu ders uluslararası, ulusal ve yerel düzeydeki politika konularını inceler.
Bu ders, kar amacı gütmeyen, sivil toplum kuruluşları ve hayırseverlik için hazırlıkları sağlamada girişimde bulunur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) KSS'un temel kavramlarını tanımlamak
2) KSS'un yapısını tanımak ve tartışmak
3) Hayırseverlik ve KSS arasındaki farkı açıklamak
4) Bir iş stratejisi olarak KSS'ğu tanımlamak
5) Farklı alanlarda KSS'ğu tartışmak
6) Hesaplanabilirliği ve sürdürülebilirliği tanımak
7) STK'ların temel kavramlarını tanımlamak
8) Yönetim konularını açıklamak
9) STK'ların rolünü tanımlamak
10) Ulusal ve uluslararası STK'lar arasındaki farkı tartışmak
11) STK'ların eylemlerini kritize etmek
12) KSS ve STK konularını açıklamak

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında KSS ve STK'ların temel kavramları ve rolleri açıklanarak, ulusal ve uluslararası uygulamaları tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş / İzlence incelemesi
2) Sorumluluk ve ona yakın kavramlar Sosyal hareketler
3) Şirket ve toplum arasındaki ilişki
4) Kurumsal vatandaşlık Kurumsal sosyal sorumluluk KSS'nin tarihçesi Kurumlar için sosyal açıdan sorumlu olmak ne anlama gelir?
5) Kurumlara, topluma ve etiğe sosyal paydaşlar açısından yaklaşım Etkili sosyal paydaş yönetimi
6) Midterm
7) Bir kurumsal sosyal sorumluluk kampanyasının hazırlanması KSS planlaması ile ilgili yönergeler
8) Kurumsal sosyal girişimler Kurumsal sosyal promosyonlar
9) Kurumsal sosyal girişimler Pazarlama odaklı sosyal sorumluluk
10) Kurumsal sosyal girişimler Kurumsal sosyal pazarlama
11) Kurumsal sosyal pazarlama Korku çekiciliği
12) Kurumsal sosyal girişimler Kurumsal Gönüllülük
13) Kurumsal sosyal girişimler Kurumsal hayırseverlik
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Corporate Social Responsibility-Philip Kotler-Nancy Lee Going Global: Transforming Relief and Development NGO's-Marc Lindenberg and Coralie Bryant Nonprofit Organizations: Principles and Practices Thomas P. Holland,Roger A. Ritvo Kurumsal Sosyal Sorumluluk-Philip Kotler, Nancy Lee

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 41
Sunum / Seminer 13 26
Proje 5 10
Ödevler 4 8
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 4 4
Rapor Teslimi
Juri
Final 2 4
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.