MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2101 | Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda: Matematiksel düşünceyi, okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini, ilkelerini, uygulama süreçlerini ve yöntemlerini, matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Matematiksel düşünceyi anlayabilme 2. Okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini anlama, 3. Matematik ilkelerini anlama, 4. Matematik uygulama süreçlerini ve yöntemlerini anlama ve uygulama, 5. Matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilme. |
-Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik -Matematiğin ilke ve standartları ile kuramsal temelleri -Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi -Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) -Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama -Problem çözme -Matematik dili -Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları -Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme -Çocukların gelişim özelliklerine uygun matematiksel kavram ve bilgileri kullanarak etkinlik oluşturma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi | ||
2) | Matematiğin tanımı, içeriği, kuramsal temelleri. Günlük yaşamdaki matematik | ||
3) | Matematiğin ilke ve standartları | ||
4) | Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi | ||
5) | Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) | ||
6) | Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) | ||
7) | Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama | ||
8) | Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama | ||
9) | Ara sınav | ||
10) | Problem çözme | ||
11) | Problem çözme | ||
12) | Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları ve yaklaşımlar | ||
13) | Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme- Etkinlikle materyali bütünleştirme | ||
14) | Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme- Etkinlikle materyali bütünleştirme |
Ders Notları: | -Sarama, J & Clements, D. H. (2009). Early Childhood Mathematics Education Research: Learning Trajectories for Young Children. -NCTM. (2000). Principles and Standards for School Mathematics. -Charlesworth. R., & Radeloff, J. D (1991). Experiences in Math for Young Children. Newyork: Delmar Pub. -Susan, S. S. (1996).Early Childhood Mathematics. USA: Allyn and Bacon Pub. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 66 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |