MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2101 Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu dersin sonunda: Matematiksel düşünceyi, okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini, ilkelerini, uygulama süreçlerini ve yöntemlerini, matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Matematiksel düşünceyi anlayabilme
2. Okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini anlama,
3. Matematik ilkelerini anlama,
4. Matematik uygulama süreçlerini ve yöntemlerini anlama ve uygulama,
5. Matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilme.

Dersin İçeriği

-Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik
-Matematiğin ilke ve standartları ile kuramsal temelleri
-Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi
-Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
-Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
-Problem çözme
-Matematik dili
-Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları
-Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme
-Çocukların gelişim özelliklerine uygun matematiksel kavram ve bilgileri kullanarak etkinlik oluşturma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi
2) Matematiğin tanımı, içeriği, kuramsal temelleri. Günlük yaşamdaki matematik
3) Matematiğin ilke ve standartları
4) Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi
5) Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
6) Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
7) Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
8) Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
9) Ara sınav
10) Problem çözme
11) Problem çözme
12) Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları ve yaklaşımlar
13) Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme- Etkinlikle materyali bütünleştirme
14) Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme- Etkinlikle materyali bütünleştirme

Kaynaklar

Ders Notları: -Sarama, J & Clements, D. H. (2009). Early Childhood Mathematics Education Research: Learning Trajectories for Young Children. -NCTM. (2000). Principles and Standards for School Mathematics. -Charlesworth. R., & Radeloff, J. D (1991). Experiences in Math for Young Children. Newyork: Delmar Pub. -Susan, S. S. (1996).Early Childhood Mathematics. USA: Allyn and Bacon Pub.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 1 % 10
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 1 10 10
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı