İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT4105 | Öğretmenlik Uygulaması I | Bahar | 2 | 6 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Öğrenme ve öğretim ortamında okul içi çalışmaları öğrenmek, kavramak ve yorumlamak. Öğretmenliğe hazırlamak, öğretim ilişkileri kurabilmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Okul içinde bir öğretmenin yaşantısını öğrenir, öğrenci yaşantılarını gözlemler, öğretimdeki girdilerin eğitimsel gelişmeye katkısını gözlemler. 2. Eğitim ve öğretimle ilgili yasa, tüzük ve yönetmeliklerin işlerliğini gözlemler ve yorumlar. 3. Öğretmenlik mesleğine yönelik yaşantılar deneyimler. Okul ve sınıf içi çalışmalardaki yöntem, teknik ve stratejileri kavrar 4. Okuldaki eğitimle toplumsal gelişimi arasındaki ilişkileri kurar. 5. Okul organizasyonu ve müdürün çalışmalarındaki yasal işlemlerin gerçekleştirilmesini gözlemler, aksayan yönlere öneri getirir. 6. Okul organizasyonu ve okulun yetkilerini çağdaş eğitim gözüyle değerlendirir. |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin içeriğinin tartışılması | ||
2) | Öğrencinin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | ||
3) | Öğrencinin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | ||
4) | Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, İzlemek ve öğrenmek | ||
5) | Ders uygulamasında öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek | ||
6) | Öğretmenin derste farklı aktiviteleri nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek | ||
7) | Öğretmenin soru sorma tekniklerini gözlemlemek | ||
8) | Okulda kullanılan materyalleri gözlemlemek | ||
9) | Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme | ||
10) | Okulun yönetim sistemini gözlemlemek | ||
11) | Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme | ||
12) | Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceleme | ||
13) | Gözlem bulgularını raporlaştırma | ||
14) | Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama |
Ders Notları: | Fakülte Okul İşbirliği YÖK DÜNYA BANKASI Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi: Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Alkan, C. (1997). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayınları, Ankara. Sönmez, V. (2003). Sevgi Eğitimi. Anı Yayınları, Ankara. Tezcan, M. (2002).Postmodern ve Küresel Toplumda Eğitim. Anı Yayınları, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | 14 | % 20 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 10 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 25 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 7 | 70 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 28 | 28 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |