MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4204 | Okullarda RPD Uygulamaları II | Güz | 2 | 6 | 5 | 10 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Psikolojik danışma ve rehberlik lisans öğrencilerinin okullarda ve diğer eğitim kurumlarında yapılan rehberlik uygulamalarını tanımalarına ve bu ortamlardaki çalışma koşullarına ilişkin yaşantı kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Eğitim kurumlarında uygulanan rehberlik etkinliklerini betimler. 2.Rehberlik servislerinin güçlü ve zayıf yönlerini tartışır. 3.Rehberlik hizmetlerinin etkili olmasının önündeki engelleri açıklar. 4.Rehberlik hizmetlerinin etkili yürütülmesine ilişkin olarak çözüm yolları önerir. 5.Rehberlik servislerindeki günlük iş yaşantısını deneyimler. 6.Testler ve test dışı teknikleri bireylerle gruplara uygular. 7.Temel bireyi tanıma, mesleki rehberlik ve grup rehberliği becerilerini sergiler. 8.Rehberlik servisi ve eğitim kuramındaki yaşantılarını hem bilişsel hem de duyuşsal bileşenleriyle ayrıntılı bir şekilde tartışır. |
Eğitim kurumlarında uygulanan rehberlik etkinliklerini betimler. Rehberlik servislerinin güçlü ve zayıf yönlerini tartışır. Rehberlik hizmetlerinin etkili olmasının önündeki engelleri açıklar. Rehberlik hizmetlerinin etkili yürütülmesine ilişkin olarak çözüm yolları önerir. Rehberlik servislerindeki günlük iş yaşantısını deneyimler. Testler ve test dışı teknikleri bireylerle gruplara uygular. Temel bireyi tanıma, mesleki rehberlik ve grup rehberliği becerilerini sergiler. Rehberlik servisi ve eğitim kuramındaki yaşantılarını hem bilişsel hem de duyuşsal bileşenleriyle ayrıntılı bir şekilde tartışır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı ve yapılandırılması | ||
2) | Okul ziyaretleri için gerekli belge ve hazırlıklar | ||
3) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
4) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
5) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
6) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
7) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
8) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
9) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
10) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
11) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
12) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
13) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması | ||
14) | Okul ziyareti ve gözlem/yaşantıların derste tartışılması |
Ders Notları: | 1.Erkan, S. (2002). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Ankara: PegemA Yayıncılık. 2.Erkan, S. (ty). Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları. Ankara: PegemA Yayıncılık. 3.Erkan, S. (2005). Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları II. Ankara: PegemA Yayıncılık. 4.Erkan, S. ve Kaya, A. (2007). Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları. Ankara: PegemA Yayıncılık. 5.Eroğlu, Ç. Y. & Bilge, F. (2001). Sınıfta rehberlik etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayın- Dağıtım. 6.Özgüven, İ.E. (2007). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: PegemA Yayıncılık. 7.Özgüven, İ.E. (2007). Psikolojik testler. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 12 | % 24 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 12 | % 16 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 8 | 96 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 5 | 60 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 256 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |