MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG2202 Karakter ve Değer Eğitimi Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Temel insan hakları, etik ve ahlaki değerleri tartışmak ve öğrencilerin hem kendi bireysel yaşamlarında hem de geleceğin psikolojik danışmanları olarak hizmet verecekleri kişilerin moral/etik ve karakter gelişimlerine katkıda bulunabilecekleri temel anlayış ve yaşantıları kazandırmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Etik, ahlak, değerler ve erdemler kavramlarının tarihsel gelişimi ve kişilerin/toplumların yaşamlarındaki yerini tartışır.
Temel insan halkları prensiplerini tartışır.
İlişki etiği konusunda kuramsal bilgileri kişisel yaşamında sergiler.
Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözüm yollarını tartışır.
Ülke ve global düzeydeki sosyal problemleri betimler.
Kendi iyi oluşunun sorumluluğunu alma becerilerini gündelik hayatında sergiler.
Karar verme becerilerini geliştirip günlük yaşamına yansıtır.
Öz- saygısını olumsuz etkileyen etmenleri ve geliştirici etmenleri ayırt eder.

Dersin İçeriği

Etik, ahlak, değerler, erdemler
İlişki etiği
Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözümü
Ülke ve global düzeydeki sosyal problemler
Kendi iyi oluşunun sorumluluğunu alma
Karar verme becerileri geliştirme
Öz- saygı geliştirme
Yılmazlık: sıkıntılar karşısında duygusal sağlamlık geliştirme
Yetilerine güven geliştirme
Zorluklar ve değişimlere uyum sağlama cesaret ve sebatkarlığı geliştirme
Amaçlarına ulaşmak için kendini güdülemeyi geliştirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve ahlak, değer ve erdem kavramları
2) Temel insan hakları prensipleri
3) İlişkisel etik
4) Barışçıl çatışma çözme yolları
5) Başlıca ulusal ve küresel meseleler
6) Kişinin kendi iyi oluşuyla ilgili sorumluluk alması
7) Ara Sınav
8) Karar verme
9) Yaşam güçlükleri ve bu güçlüklerle etkili başa çıkma
10) Özsaygı
11) Bireyin güçlü ve zayıf yanları
12) Değişim ve güçlüklerle başa çıkma
13) Kişinin yaşam amaçlarını takip etmesinde iç motivasyon ve sebat
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: Laming, J. S. (1993). In search of effective character education. Educational Leadership, 51(3), 63-71. Noddings, N. (2002). Educating moral people: A caring alternative to character education. Teachers College Press, Williston. Lockwood, A. T. (1997). Character Education: Controversy and Consensus. Controversial Issues in Education Series. Corwin Press, Inc., Thousand Oaks, CA.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı