MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG2202 | Karakter ve Değer Eğitimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Temel insan hakları, etik ve ahlaki değerleri tartışmak ve öğrencilerin hem kendi bireysel yaşamlarında hem de geleceğin psikolojik danışmanları olarak hizmet verecekleri kişilerin moral/etik ve karakter gelişimlerine katkıda bulunabilecekleri temel anlayış ve yaşantıları kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Etik, ahlak, değerler ve erdemler kavramlarının tarihsel gelişimi ve kişilerin/toplumların yaşamlarındaki yerini tartışır. Temel insan halkları prensiplerini tartışır. İlişki etiği konusunda kuramsal bilgileri kişisel yaşamında sergiler. Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözüm yollarını tartışır. Ülke ve global düzeydeki sosyal problemleri betimler. Kendi iyi oluşunun sorumluluğunu alma becerilerini gündelik hayatında sergiler. Karar verme becerilerini geliştirip günlük yaşamına yansıtır. Öz- saygısını olumsuz etkileyen etmenleri ve geliştirici etmenleri ayırt eder. |
Etik, ahlak, değerler, erdemler İlişki etiği Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözümü Ülke ve global düzeydeki sosyal problemler Kendi iyi oluşunun sorumluluğunu alma Karar verme becerileri geliştirme Öz- saygı geliştirme Yılmazlık: sıkıntılar karşısında duygusal sağlamlık geliştirme Yetilerine güven geliştirme Zorluklar ve değişimlere uyum sağlama cesaret ve sebatkarlığı geliştirme Amaçlarına ulaşmak için kendini güdülemeyi geliştirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı ve ahlak, değer ve erdem kavramları | ||
2) | Temel insan hakları prensipleri | ||
3) | İlişkisel etik | ||
4) | Barışçıl çatışma çözme yolları | ||
5) | Başlıca ulusal ve küresel meseleler | ||
6) | Kişinin kendi iyi oluşuyla ilgili sorumluluk alması | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Karar verme | ||
9) | Yaşam güçlükleri ve bu güçlüklerle etkili başa çıkma | ||
10) | Özsaygı | ||
11) | Bireyin güçlü ve zayıf yanları | ||
12) | Değişim ve güçlüklerle başa çıkma | ||
13) | Kişinin yaşam amaçlarını takip etmesinde iç motivasyon ve sebat | ||
14) | Tekrar |
Ders Notları: | Laming, J. S. (1993). In search of effective character education. Educational Leadership, 51(3), 63-71. Noddings, N. (2002). Educating moral people: A caring alternative to character education. Teachers College Press, Williston. Lockwood, A. T. (1997). Character Education: Controversy and Consensus. Controversial Issues in Education Series. Corwin Press, Inc., Thousand Oaks, CA. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 63 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |