MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG2208 | Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Çocukluk, Ergenlik, Genç Yetişkinlik, Orta Yaşlar Ve Yaşlılık Gelişim Dönemlerinin Özellikleri, Uyum Problemleri Ve Bu Problemlerle Başetme Yollarını Kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle başetme yollarını tanır. Öğrenciler ana- baba-çocuk iletişiminde uyum sorunlarını yorumlar. Öğrenciler ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar. ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar. Öğrenciler hayatın en verimli döneminde yapılması gerekenleri yorumlar. Öğrenciler yaşlılık psikolojisi ve kültür ilişkisini değerlendirir. Öğrenciler genel yaşam dönemleriyle ilgili sunumlar organize eder. |
Çocukluk, Ergenlik, Genç Yetişkinlik, Orta Yaşlar Ve Yaşlılık Gelişim Dönemlerinde ortaya çıkan uyum sorunları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Doğum öncesi döneme ait sorunlar | ||
3) | Bebeklik dönemine ait sorunlar | ||
4) | Erken çocukluk dönemine ait sorunlar | ||
5) | Çocukluk dönemine ait sorunlar | ||
6) | Çocukluk dönemine ait sorunlar | ||
7) | Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar | ||
8) | Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar | ||
9) | Ara Sınav | ||
10) | Gençlik dönemine ait sorunlar | ||
11) | Gençlik dönemine ait sorunlar | ||
12) | Gençlik dönemine ait sorunlar | ||
13) | Yetişkinlik dönemine ait sorunlar | ||
14) | Yaşlılık dönemine ait sorunlar |
Ders Notları: | Dersle ilgili kitaplar ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 40 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |