MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG2203 Öğrenme Psikolojisi Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilerin, öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler; bireylerin öğrenmelerini etkileyen çeşitli faktörler ve öğrenme psikolojisini ele alan temel kuramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenmenin tanımı yapar. Öğrenme ile ilgili bilgileri öğretim uygulamalarına aktarır.
Öğrenme ve beyin ilişkisini kurar. Beynin yapısını ve gelişimini, öğrenmenin fizyolojik temellerini bilir.
Davranışçı kuramların (klasik, araçsal, edimsel öğrenme vb.) temel kavramlarını ve insan öğrenmesine ilişkin yaklaşımını bilir.
Bilişsel kuramların (sosyal bilişsel, bilişsel) temel kavramlarını (öz yetkinlik, öz düzenleme vb.) ve insan öğrenmesine ilişkin yaklaşımını bilir.
Hafızanın temel bileşenlerini (bellek türleri, bilişsel süreçler) ve eğitime yansımalarını bilir.
Bilişsel gelişim ve sosyokültürel kuramları (Piaget?nin evreleri, Vygotsky?nin temel kavramları) ve insan öğrenmesine ilişkin yaklaşımını bilir.
Öz düzenleme, üst biliş etkili öğrenme ve çalışma stratejilerini bilir.
Motivasyonun duygusal ve bilişsel yanını bilir. Motive edici sınıf ortamını oluşturur.

Dersin İçeriği

Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler,
Öğrenmeyi etkileyen (öğrenen, öğrenme malzemesi, öğrenme stratejisi, öğrenme ortamı ile ilgili) etkenler,
Öğrenme kuramları (davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, hümanist yaklaşım),
Etkili öğrenme yöntem ve teknikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenme Yaklaşımları
2) Öğrenme ve Beyin
3) Davranışçı Yaklaşımlar
4) Davranışçı Yaklaşımlar
5) Sosyal Bilişsel Kuram
6) Sosyal Bilişsel Kuram
7) Bilişsel Yaklaşımlar
8) Ara Sınav
9) Hafızanın Temel Bileşenleri
10) Uzun Süreli Hafıza I-II
11) Uzun süreli Hafıza II-III
12) Bilişsel Gelişimsel ve Sosyokültürel Yaklaşımlar
13) Motivasyon Duygusal Faktörler
14) Motivasyon Bilişsel Faktörler

Kaynaklar

Ders Notları: Hergenhahn,B.R., Olson, M.H. (1993) An introduction to theories of learning. Usa: Free Shipping Books. Schunk, D. H. (2007). Learning Theories; An educational perspective. (5th edition). USA: Pearson. Omrod, J. E (2013). Human learning, (6th edition). USA:Pearson Sprinthall, N.A. & Sprinthall, R.C. (1997) Educational psychology (7th edition). Addison-Wesley Pub Co.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı