MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG2203 | Öğrenme Psikolojisi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler; bireylerin öğrenmelerini etkileyen çeşitli faktörler ve öğrenme psikolojisini ele alan temel kuramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenmenin tanımı yapar. Öğrenme ile ilgili bilgileri öğretim uygulamalarına aktarır. Öğrenme ve beyin ilişkisini kurar. Beynin yapısını ve gelişimini, öğrenmenin fizyolojik temellerini bilir. Davranışçı kuramların (klasik, araçsal, edimsel öğrenme vb.) temel kavramlarını ve insan öğrenmesine ilişkin yaklaşımını bilir. Bilişsel kuramların (sosyal bilişsel, bilişsel) temel kavramlarını (öz yetkinlik, öz düzenleme vb.) ve insan öğrenmesine ilişkin yaklaşımını bilir. Hafızanın temel bileşenlerini (bellek türleri, bilişsel süreçler) ve eğitime yansımalarını bilir. Bilişsel gelişim ve sosyokültürel kuramları (Piaget?nin evreleri, Vygotsky?nin temel kavramları) ve insan öğrenmesine ilişkin yaklaşımını bilir. Öz düzenleme, üst biliş etkili öğrenme ve çalışma stratejilerini bilir. Motivasyonun duygusal ve bilişsel yanını bilir. Motive edici sınıf ortamını oluşturur. |
Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, Öğrenmeyi etkileyen (öğrenen, öğrenme malzemesi, öğrenme stratejisi, öğrenme ortamı ile ilgili) etkenler, Öğrenme kuramları (davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, hümanist yaklaşım), Etkili öğrenme yöntem ve teknikleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Öğrenme Yaklaşımları | ||
2) | Öğrenme ve Beyin | ||
3) | Davranışçı Yaklaşımlar | ||
4) | Davranışçı Yaklaşımlar | ||
5) | Sosyal Bilişsel Kuram | ||
6) | Sosyal Bilişsel Kuram | ||
7) | Bilişsel Yaklaşımlar | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Hafızanın Temel Bileşenleri | ||
10) | Uzun Süreli Hafıza I-II | ||
11) | Uzun süreli Hafıza II-III | ||
12) | Bilişsel Gelişimsel ve Sosyokültürel Yaklaşımlar | ||
13) | Motivasyon Duygusal Faktörler | ||
14) | Motivasyon Bilişsel Faktörler |
Ders Notları: | Hergenhahn,B.R., Olson, M.H. (1993) An introduction to theories of learning. Usa: Free Shipping Books. Schunk, D. H. (2007). Learning Theories; An educational perspective. (5th edition). USA: Pearson. Omrod, J. E (2013). Human learning, (6th edition). USA:Pearson Sprinthall, N.A. & Sprinthall, R.C. (1997) Educational psychology (7th edition). Addison-Wesley Pub Co. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 101 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |