MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG3206 | Kariyer Danışmanlığı&Rehberlik Uygulmlrı | Güz | 1 | 2 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin meslek seçimi sürecini ve meslek seçimi sürecinde meslek psikolojik danışmanlığının rol ve işlevlerini kavramalarını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Meslek seçimi ile ilgili kavramları açıklayabilme 2. Meslek seçimini etkileyen faktörleri kavrayabilme 3. Mesleki gelişim kuramlarını kavrayabilme 4. Mesleki sınıflandırma sistemini kavrayabilme 5. Meslek rehberliğinin amacını, ilke ve tekniklerini açıklayabilme 6. Farklı gruplara yönelik mesleki rehberlik bilgisi 7. Türkiye’deki eğitim ve sınavla yerleştirme sistemine göre lise öğrencilerine uygulanan mesleki yönlendirmeyi tanımlayabilme 8. Ortaöğretime geçiş sürecinde ilköğretim öğrencilerini yönlendirmenin önemini belirleme |
Mesleki rehberlik ve danışma ile ilgili temel kavram ve ilkeler, meslek gelişimi kuramları, mesleki rehberlik ve danışmada kullanılan ölçme araçları, bilgisayar destekli mesleki rehberlik ve danışma, mesleki rehberlik ve danışma programları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Meslek seçimi ilgili kavramlar, meslek seçimi aşamaları, meslek seçimi önemi, mesleki rehberliğin tarihçesi ve gelişimi | ||
3) | Meslek seçimi ilgili kavramlar, meslek seçimi aşamaları, meslek seçimi önemi, mesleki rehberliğin tarihçesi ve gelişimi | ||
4) | Özellik Faktör Kuramı, Tipoloji Kuramı | ||
5) | Holland’ın Tipoloji Kuramı, Myers-Briggs Tipleri | ||
6) | İşe Uyum Kuramı, Psikanalitik Kuramlar | ||
7) | Gelişim Kuramları: Super ve Gizberg Çocukluk Döneminde Kariyer Gelişim Ergenlik Döneminde Kariyer Gelişim | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Geç Ergenlik ve Yetişkinlik Döneminde Kariyer Gelişim ve Yetişkin Kariyer Krizleri ve Geçişler | ||
10) | Sosyal Öğrenme Kuramı, Karar Kuramları | ||
11) | Mesleki Bilgiler Mesleki Sınıflandırma Sistemi Sosyo-Ekonomik Düzeye ve Genel Yetenek’e göre Sınıflandırma Uluslararası Standard Meslek Sınıflaması Meslek Terimleri Sözlüğü ve Meslek Araştırma Rehberi Meslek Bilgi Sistemleri ve Meslek Bilgisi Toplanması | ||
12) | Meslek Psikolojik Danışmanlığı İlke ve Teknikleri Meslek Psikolojik Danışmanlığının Amaçları, Bireysel Özelliklerin Tanınması, Mesleki Rehberlik Programlarının Hazırlanması , Çalışma Grubu , Yapılandırılmış Mesleki Rehberlik Grubu, Seminer | ||
13) | Meslek Psikolojik Danışmanlığı İlke ve Teknikleri Meslek Psikolojik Danışmanlığının Amaçları, Bireysel Özelliklerin Tanınması, Mesleki Rehberlik Programlarının Hazırlanması , Çalışma Grubu , Yapılandırılmış Mesleki Rehberlik Grubu, Seminer | ||
14) | Meslek Psikolojik Danışmanlığı İlke ve Teknikleri Meslek Psikolojik Danışmanlığının Amaçları, Bireysel Özelliklerin Tanınması, Mesleki Rehberlik Programlarının Hazırlanması , Çalışma Grubu , Yapılandırılmış Mesleki Rehberlik Grubu, Seminer |
Ders Notları: | Gysberg, N., Heppner, M. & Johnson, J. (2009).Career Counseling: Contexts, Processes, and Techniques. USA: American Counseling Association. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Niles, S.G. & Harris-Bowlsbey, J. (2009). Career Development Interventions in the 21st Century (3rd Ed.). Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Merrill/Prentice Hall. 2.Zunker G. Vernon (2006) Career Counseling a Holistic Approach. Belmont.CA: Thomson Brooks 3.Dölek, N. (1994) Lise Öğrencileri İçin Mesleki Rehberlik Programı. Yayımlanmamış Seminer Materyali 4.Dölek,N (2010) GCDF . Yayımlanmamış Eğitim Notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 12 | % 24 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 16 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 4 | 48 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 85 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |