MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG3204 Grupla Psikolojik Danışma Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilerin grupla psikolojik danışma oluşum ve verimliliğini belirleyen süreçleri ve grup dinamiğini kavramalarını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Grupla Psikolojik Danışma süreç ve temel özelliklerini tanımlayabilme
2. Birey olma ve grup olmaya ilişkin temel dinamikleri kavrayabilme
3. Grupla Psikolojik Danışma oluşumunu belirleyen faktörleri kavrayabilme
4. Grupla Psikolojik Danışma gelişim aşamalarını ve grup birlikteliğini anlayabilme
5. Grupla Psikolojik Danışma yapısını oluşturan normları, rolleri ve üyeler arası etkileşimleri sorgulayabilme
6. Grupla Psikolojik Danışma sürecinde güç kaynaklarını ve bunların kullanılmasını ayırt edebilme
7. Grupla Psikolojik Danışma sürecinde karar alma sürecini kavrayabilme
8. Grupla Psikolojik Danışma sürecinde liderlik olgusunu anlayabilme
9. Grupla Psikolojik Danışma sürecinde etik ve standartları öğrenme
10. Grupla Psikolojik Danışma kuramlarını öğrenme

Dersin İçeriği


Grup dinamiği alanının tarihçesi, grubun tanımı, grupların sınıflanması ve tanımlanması, birey ve grup, grupların oluşumu, grup birlikteliği ve grupların gelişim aşamaları, grup yapısı, gruplarda güç, karar verme ve liderlik.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş; tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi
2) Grup Dinamiği Alanına Giriş: Tarihçesi ve Araştırmalar
3) Grubun Tanımlanması, Grupların Sınıflanması ve Temel Özellikleri
4) Birey ve Grup Olma, Bireycilik ve Toplulukçuluk
5) Grupların Oluşumu, Grup Oluşumunu Belirleyen Faktörler (İnsanlar, Durumlar, İlişkiler)
6) Grup Yapısı (Normlar, Roller, Üyelerarası İlişkiler)
7) Grup Yapısı (Normlar, Roller, Üyelerarası İlişkiler)
8) Grubun Süreci ve Aşamaları
9) Grubun Süreci ve Aşamaları
10) Grup Birlikteliği
11) Gruplarda Güç: Güç Kaynakları ve Kullanımı
12) Gruplarda Karar verme
13) Gruplarda Liderlik
14) Etik ve yasal konular

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Corey, M.S. ve Corey, G. (2006). Groups: Process and practice (7th ed.). Belmont, CA: Thomson Brooks/Cole. 2. Berg, Robert. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: concepts and procedures. Philadelphia, PA : Accelerated Development 3. Chen, M., & Rybak, C. J. (2004). Group leadership skills: Interpersonal process in group counseling and therapy. Belmont, CA: Brooks-Cole. 4. Jacobs, E. E., Mason, R. L., & Harvill, R. L. (2006). Group counseling: strategies and skills. Pacific Grove: Brooks/Cole-Thomson Learning,
Diğer Kaynaklar: Carroll, M. R.& Wiggins, J. D. (2008). Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri: Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar. (S. Doğan (Ed.), I. Başaran, M. Aladağ, B. Yaka, Çev.). Ankara: Pegem

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 40
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 10 10
Ödevler 4 10 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı