MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG3204 | Grupla Psikolojik Danışma | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin grupla psikolojik danışma oluşum ve verimliliğini belirleyen süreçleri ve grup dinamiğini kavramalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Grupla Psikolojik Danışma süreç ve temel özelliklerini tanımlayabilme 2. Birey olma ve grup olmaya ilişkin temel dinamikleri kavrayabilme 3. Grupla Psikolojik Danışma oluşumunu belirleyen faktörleri kavrayabilme 4. Grupla Psikolojik Danışma gelişim aşamalarını ve grup birlikteliğini anlayabilme 5. Grupla Psikolojik Danışma yapısını oluşturan normları, rolleri ve üyeler arası etkileşimleri sorgulayabilme 6. Grupla Psikolojik Danışma sürecinde güç kaynaklarını ve bunların kullanılmasını ayırt edebilme 7. Grupla Psikolojik Danışma sürecinde karar alma sürecini kavrayabilme 8. Grupla Psikolojik Danışma sürecinde liderlik olgusunu anlayabilme 9. Grupla Psikolojik Danışma sürecinde etik ve standartları öğrenme 10. Grupla Psikolojik Danışma kuramlarını öğrenme |
Grup dinamiği alanının tarihçesi, grubun tanımı, grupların sınıflanması ve tanımlanması, birey ve grup, grupların oluşumu, grup birlikteliği ve grupların gelişim aşamaları, grup yapısı, gruplarda güç, karar verme ve liderlik. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş; tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi | ||
2) | Grup Dinamiği Alanına Giriş: Tarihçesi ve Araştırmalar | ||
3) | Grubun Tanımlanması, Grupların Sınıflanması ve Temel Özellikleri | ||
4) | Birey ve Grup Olma, Bireycilik ve Toplulukçuluk | ||
5) | Grupların Oluşumu, Grup Oluşumunu Belirleyen Faktörler (İnsanlar, Durumlar, İlişkiler) | ||
6) | Grup Yapısı (Normlar, Roller, Üyelerarası İlişkiler) | ||
7) | Grup Yapısı (Normlar, Roller, Üyelerarası İlişkiler) | ||
8) | Grubun Süreci ve Aşamaları | ||
9) | Grubun Süreci ve Aşamaları | ||
10) | Grup Birlikteliği | ||
11) | Gruplarda Güç: Güç Kaynakları ve Kullanımı | ||
12) | Gruplarda Karar verme | ||
13) | Gruplarda Liderlik | ||
14) | Etik ve yasal konular |
Ders Notları: | 1. Corey, M.S. ve Corey, G. (2006). Groups: Process and practice (7th ed.). Belmont, CA: Thomson Brooks/Cole. 2. Berg, Robert. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: concepts and procedures. Philadelphia, PA : Accelerated Development 3. Chen, M., & Rybak, C. J. (2004). Group leadership skills: Interpersonal process in group counseling and therapy. Belmont, CA: Brooks-Cole. 4. Jacobs, E. E., Mason, R. L., & Harvill, R. L. (2006). Group counseling: strategies and skills. Pacific Grove: Brooks/Cole-Thomson Learning, |
Diğer Kaynaklar: | Carroll, M. R.& Wiggins, J. D. (2008). Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri: Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar. (S. Doğan (Ed.), I. Başaran, M. Aladağ, B. Yaka, Çev.). Ankara: Pegem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 40 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 70 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |