MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG3202 | Psikolojik Danışma Becerileri | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Temel Terapötik Koşullarının ve Terapötik Becerilerin öğretilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel becerileri açıklar. Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan terapötik koşulları açıklar. Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel terapötik teknikleri açıklar. Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel becerileri uygular Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan terapötik koşulları uygular. Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel terapötik teknikleri uygular. |
Terapötik İletişim; Terapötik Koşullar Ve Terapötik Beceriler; Empati, Saygı, Saydamlık, Somutluk; Yakından İlgilenme,Yapılama,Asgari Düzeyde Teşvik, Duyguların Yansıtılması, İçeriğin Yansıtılması, Kişiselleştirme, Açık Uçlu Soru, Kapalı Uçlu Soru, İlişkinin Şimdi Ve Buradalığı, Kendini Açma, Yüzleştirme, Cesaretlendirme, Özetleme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Terapötik Becerilere Giriş | ||
2) | Terapötik Koşullar | ||
3) | Saygı ve Empati | ||
4) | Saydamlık ve Somutluk | ||
5) | Terapötik Teknikler Yakından İlglenme, Yapılama | ||
6) | Ara Sınav | ||
7) | Duyguların Yansıtılması, İçeriğin Yansıtılması | ||
8) | Kişiselleştirme | ||
9) | Açık Uçlu Soru, Kapalı Uçlu Soru | ||
10) | Immediacy | ||
11) | Ara Sınav | ||
12) | Kendini Açma Yüzleştirme | ||
13) | Yüzleştirme | ||
14) | Cesaretlendirme ve Özetleme |
Ders Notları: | • Yüksel-Şahin, F. (2015). Psikolojik Danışmanlar İçin El Kitabı. Ankara: Nobel yayın. • Voltan-Acar,N. (2009). Yeniden Terapötik İletişim Kişiler Arası. İlişkiler Ankara: Nobel. • Carkhuff, R. (2011). Yardım Etme Sanatı (The Art of Helping in the 21st Century). (Çev: Rengin Karaca ve F. Ebru İkiz). Ankara: Nobel. • Egan, G. (1975). Yardım Becerileri Alıştırmaları / Psikolojik Danışmaya Giriş Kitabına Eşlik Eden Eğitim El Kitabı. (Çev: Füsun Akkoyun). Ankara: Nobel. • Eisenberg, S. ve Delenay, D.J. (1993). Psikolojik Danışma Süreci. (Nihal Ören ve Mehmet Takkaç). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. • Danish, S.,Augelli,A.,ve Hauer, A. (1994). Yardım Becerileri. (Çeviri Ed:Füsun Akkoyun). Ankara. • Egan, G. (1998). The Skilled Helper : A Problem-Management Approach To Helping. (6th Ed.) Pacific Groove : Brooks/Cole. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |