MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG3202 Psikolojik Danışma Becerileri Güz 1 2 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Temel Terapötik Koşullarının ve Terapötik Becerilerin öğretilmesidir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel becerileri açıklar.
Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan terapötik koşulları açıklar.
Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel terapötik teknikleri açıklar.
Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel becerileri uygular
Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan terapötik koşulları uygular.
Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel terapötik teknikleri uygular.

Dersin İçeriği

Terapötik İletişim; Terapötik Koşullar Ve Terapötik Beceriler; Empati, Saygı, Saydamlık, Somutluk; Yakından İlgilenme,Yapılama,Asgari Düzeyde Teşvik, Duyguların Yansıtılması, İçeriğin Yansıtılması, Kişiselleştirme, Açık Uçlu Soru, Kapalı Uçlu Soru, İlişkinin Şimdi Ve Buradalığı, Kendini Açma, Yüzleştirme, Cesaretlendirme, Özetleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Terapötik Becerilere Giriş
2) Terapötik Koşullar
3) Saygı ve Empati
4) Saydamlık ve Somutluk
5) Terapötik Teknikler Yakından İlglenme, Yapılama
6) Ara Sınav
7) Duyguların Yansıtılması, İçeriğin Yansıtılması
8) Kişiselleştirme
9) Açık Uçlu Soru, Kapalı Uçlu Soru
10) Immediacy
11) Ara Sınav
12) Kendini Açma Yüzleştirme
13) Yüzleştirme
14) Cesaretlendirme ve Özetleme

Kaynaklar

Ders Notları: • Yüksel-Şahin, F. (2015). Psikolojik Danışmanlar İçin El Kitabı. Ankara: Nobel yayın. • Voltan-Acar,N. (2009). Yeniden Terapötik İletişim Kişiler Arası. İlişkiler Ankara: Nobel. • Carkhuff, R. (2011). Yardım Etme Sanatı (The Art of Helping in the 21st Century). (Çev: Rengin Karaca ve F. Ebru İkiz). Ankara: Nobel. • Egan, G. (1975). Yardım Becerileri Alıştırmaları / Psikolojik Danışmaya Giriş Kitabına Eşlik Eden Eğitim El Kitabı. (Çev: Füsun Akkoyun). Ankara: Nobel. • Eisenberg, S. ve Delenay, D.J. (1993). Psikolojik Danışma Süreci. (Nihal Ören ve Mehmet Takkaç). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. • Danish, S.,Augelli,A.,ve Hauer, A. (1994). Yardım Becerileri. (Çeviri Ed:Füsun Akkoyun). Ankara. • Egan, G. (1998). The Skilled Helper : A Problem-Management Approach To Helping. (6th Ed.) Pacific Groove : Brooks/Cole.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 60
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 15 30
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı