MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG3205 Mesleki Rehberlik Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Mesleklerle İlgili Rehberlik Hizmetlerini Bilme, Öğrencileri Mesleki Eğilimlerini Belirleme Ve Yardımcı Olma, Mesleki Rehberlikle İlgili Testleri Öğrenmektir

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler mesleki rehberliğin varsayımlarını açıklar
Öğrenciler mesleki rehberliğin prensiplerini yapılandırır.
Öğrenciler kariyer danışmanlığının yöntem ve tekniklerini kullanır.
Öğrenciler karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini değerlendirir.
Öğrenciler mesleki testleri uygular.
Öğrenciler mesleki rehberlikte değerlendirmeyi yorumlar.

Dersin İçeriği

Meslekleri Tanıma Ve Mesleki Envanterleri Tanıma Ve Uygulama Ve Mesleğe Yönlendrme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Mesleki Rehberliğin Varsayımları
3) Mesleki Rehberliğin Prensipleri
4) Kariyer Danışmanlığının Yöntem Ve Teknikleri
5) Karakter Özelliklerinin Meslek Seçimine Etkileri
6) Meslekler Hakkında Bilgi Ve İmkanlar
7) Ara Sınav
8) Kariyer Gelişiminin Belirlenmiş Alanlarında Proje Geliştirme
9) Eğitsel Derecelendirmeye Göre Mesleki Gelişim Süreci Ve Hizmetleri
10) Mesleki Rehberlikte Bilgi Toplama Hizmetleri
12) Mesleki Testler Hakkında Bilgi Verme
13) Mesleki Rehberlikte Değerlendirme
14) Mesleki Rehberlikte Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Kuzgun, Y. (2003). Meslek Rehberliği Ve Danışmanlığına Giriş. Ankara: Nobel Yayınları. Kuzgun, Y. Ve Bacanlı, F. (1996). Mesleki Olgunluk Ölçeği Elkitabı. Ankara: Talim Ve Terbiye Kurulu Yayınları. Binbaşıoğlu C. (2008). Türkiye’de Mesleki Rehberlik Mekezlerinin Kuruluşu Ve Okullarda Mesleki Rehberlik Çalışmaları, Ankara: Nobel.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 40

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı