MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG3201 Psikolojik Danışma Kuramları Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin psikolojik danışma kuramları ile ilgili bilgi düzeyini artırmak ve psikolojik danışman olabilmek için kuram ve uygulama arasındaki bağlantıyı kurmalarına yardım etmeyi amaçlamaktadır. Psikolojik danışma kuramlarının terapötik süreçteki işlev ve rolünün kavranması hedeflenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Psikolojik danışman’ın taşıması gereken temel özellikleri ve değerleri kavrama
2. Psikolojik danışman olabilmek için kuramsal bilgi ile uygulama arasındaki bağlantıyı kurabilme
3. Kuramsal yaklaşımları kullanarak vaka analizi yapabilme
4. Psikolojik danışmadaki temel problemleri tanıyabilme
5. Psikolojik danışma problemlerine uygun çözümler üretebilme
6. Terapötik teknikler ve psikolojik danışma kuramlarının temel kavramlarını tanıyabilme
7. Psikolojik danışma kuramları ile bilgi düzeyini artırmak
8. Psikolojik danışma kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerini tanıyabilme
9. Psikolojik danışma kuramlarını eleştirip değerlendirebilme

Dersin İçeriği

Psikolojik danışma kuramları dersi öğrencilerin psikolojik danışmaya ilişkin önemli kuramsal bakış açılarını öğrenmesi amacıyla 3 kredilik zorunlu bir ders olarak tasarlanmıştır. Bu dersin amacı psikolojik danışma kuramlarındaki temel kavram ve yapıları tarihsel fikir ve değişim mekanizmalarının güncel düşünce sistemleri ile birlikte tanıtmaktır. İnsanın değişimine ve danışan sorunlarını kuramsal çerçevede kavramsallaştırmaya dair özel bir vurgu yapılmaktadır. Psikolojik danışma alanındaki güncel araştırmaların yanısıra etik ve profesyonel konular dikkate alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş; tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi
2) Birey ve meslek insanı olarak psikolojik danışman Kuramın önemi ve kuramsal çerveve
3) Psikoanalitik kuram
4) Adlerian kuram
5) Varoluşçu kuram
6) Roger - Birey merkezli kuram
7) Rogeryen Kuram
8) Geştalt Kuramı
9) Bilişsel davranışçı kuram
10) Bilişsel davranışçı kuram
11) Gerçeklik kuramı
12) Postmodern yaklaşımlar: Pozitif Psikoloji
13) Çok kültürlü psikolojik danışma
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Corey, G. (2012). Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy. 2. Murdock, N. L. (2009). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Merrill/Pearson.
Diğer Kaynaklar: 1. Patterson, C.H. (1986). Theories of counseling and psychotherapy (4th Ed.). New York: Harper & Row Publishers. 2. Sharf, R.S. (2000). Theory and practice of counseling: Concepts and cases. New York: Wadsworth Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 60
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 10 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 40

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı