MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG3208 | Manevi Danışmanlık | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Çeşitli inanç sistemlerini tanımak, çeşitli inanç sistemlerine mensup veya kendini herhangi bir dini gruba ait hissetmeyen danışanların yaşadıklarına ilişkin bakış açısı kazanmak, spiritürel (tinsel) yaşamın ruh sağlığı ile ilişkisini kavramak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Çeşitli inançların insana bakış açısını söyler. 2.Çeşitli inançların danışanların baş etme stratejileri üzerindeki etkisini ifade eder. 3.Çeşitli inançların danışanların ruh sağlığı üzerindeki olası risklerini ve koruyucu faktörlerini analiz eder. 4.Fenomonolojik bakış açısı ve çok kültürlü yaklaşıma dayalı olarak danışanın spiritüel (tinsel) yaşamını dikkate alarak güçlüklerini çözmesine yardım eder. |
Manevi danışmanlığın temel kavramları, temelleri, tarihçesi ve ilkeleri, çok kültürlülük ve manevi danışmanlık, batı, doğu felsefelerinde ve post modern inanç sistemlerinde maneviyat, etik konular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Temel kavramlar ve manevi danışmanlık | ||
3) | Manevi danışmanlığın teolojik, felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri | ||
4) | Manevi danışmanlığın tarihçesi ve ilkeleri | ||
5) | Maneviyat ve ahlak | ||
6) | Erdemlilik, maneviyatın evrenselliği ve kapsayıcılığı | ||
7) | Çok kültürlülük kapsamında manevi danışmanlık | ||
8) | Çok kültürlülük kapsamında manevi danışmanlık | ||
9) | Ara sınav | ||
10) | Ünlü düşünürler (Mevlana, Farabi, Hayyam, etc.) insan doğasına bakışı ve maneviyat | ||
11) | Batı felsefelerinde insan doğası ve maneviyat | ||
12) | Doğu felsefelerinde (Hinduizm, Budizm, Taoizm vb.) insan doğası ve maneviyat | ||
13) | Post modern inanç sistemlerinde insan doğası ve maneviyat | ||
14) | Manevi danışmanlıkta etik konular |
Ders Notları: | 1.Ekşi, H. ve Kaya, Ç. (2016). Manevi yönelimli psikoterapi ve psikolojik danışma. İstanbul: Kaknüs yayınları. 2.Ekşi, H. (2017). Psikoterapi ve psikolojik danışmada maneviyat: Kuramlar ve uygulamalar. İstanbul: Kaknüs yayınları. 3.Sperry, L. ve Shafranske, E. P. (2005). Spiritually oriented psychotherapy. Washington: American Psychological Association. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 56 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |