ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5073 İş Süreçlerinin Analizi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SELİM ZAİM
Dr. SERKAN TÜRKELİ
Dersin Amacı: Bu dersle, iş süreçlerinin analizine ilişkin temel bileşenlerin açıklanması, genel anlamda iş süreçleri, fonksiyonel yapılanma ve süreçler, yeniden yapılanma, süreç ölçümü, analiz teknikleri, iyileştirilme, bilişim teknolojilerinin iş süreçlerindeki yeri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Süreç kavramı ve bakış açısı edinme
- Süreçleri analiz edip iyileştirmeye yönelik verileri belirleme
- Süreç modelleme ve analizinde organizasyon ve yönetim modellerinin ilişkisi ve önemini kavrama
- Süreç modelleme ve yönetimine yönelik bilgi teknolojileri araçları kullanma

Dersin İçeriği

- İş süreçleri (=süreçler), analiz ve modelleme temel kavramlar
- Geleneksel organizasyon yapılarından süreç organizasyona geçiş
- Süreçlerin tanımlanması ve çerçevesi, süreç teorisi ve patternler
- Süreç modelleme teknik ve standartları
- Süreç iyileştirme ve simülasyon
- Süreç modelleme ve analiz yazılım aracı (demo ve problem çözümü)
- Süreç modelleme ve analizinden kurumsal mimariye geçiş
- Süreç yönetim sistemleri ve bilgi teknolojilerinin süreç yönetimindeki yeri
- Süreç yönetim projeleri ve proje yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş süreçleri (=süreçler), analiz ve modelleme temel kavramlar Geleneksel organizasyon yapılarından süreç organizasyona geçiş
2) Süreçlerin tanımlanması ve çerçevesi, süreç teorisi ve patternler
3) Süreçlerin tanımlanması ve çerçevesi, süreç teorisi ve patternler
4) Süreç modelleme teknik ve standartları
5) Süreç iyileştirme ve simülasyon
6) Süreç modelleme ve analiz yazılım aracı (demo ve problem çözümü)
7) Süreç modelleme ve analizinden kurumsal mimariye geçiş
8) Ara sınav
8) Değerlendirme ve problem çözümü
10) Süreç yönetimi ve geleneksel bilgi yönetim modellerindeki değişiklikler
11) Süreç yönetim sistemleri ve bilgi teknolojilerinin süreç yönetimindeki yeri
12) Süreç yönetim projeleri ve proje yönetimi
13) Proje sunumları ve problem çözümü
14) Proje sunumları ve problem çözümü

Kaynaklar

Ders Notları: Ders kitabı kullanılmadı, ders notları yayınlandı.
Diğer Kaynaklar: 1. Havey Michael, “Essential Business Process Modeling”, O’Reilly, 2005. 2. Draheim Dirk, ”Business Process Technology ”, Springer, 2010. 3. Sharp Alec, “Workflow Modeling”, Artech House Publishers, 2001. 4. Weske Mathias, “Business Process Management”, Springer, 2007. 5. Association of Business Process Management Professional, “Guide to the BPM Common Body of Knowledge – BPM CBOK”, V2 2nd Release, 2009. 6. Lankhorst Marc, “Enterprise Architecture at Work”, Springer, 2009. 7. Andersen Bjørn, “Business Process Improvement Toolbox”, ASQ Quality Press, 2007. 8. Madison Don, “Process Mapping, Improvement and Management”, Paton Press, 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 5
Sunum % 0
Projeler 1 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 10 10
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı