| İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
| Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| ISL5074 | E-Ticaret | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
| Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
| Öğretim Dili: | Tr |
| Dersin Türü: | Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
| Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ADNAN VEYSEL ERTEMEL Doç. Dr. İLKAY TURAN Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere E-ticaret’in arkasındaki üç önemli güç olan teknolojik değişim, iş geliştirme ve sosyal değişim hakkında bilgi ve donanım sahibi haline getirmektir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; E-Ticareti ortaya çıkaran ana sebeplerin belirlenmesi, işletmeleri bekleyen değişim faktörlerinin anlaşılması, İnternet, telekomünikasyon sistemleri, web yazılımları, elektronik veri iletimi (EDI), e-ticaret iş modelleri, web üzerinden pazarlama, gizlilik ve güvenlik, hukuki problemler ve elektronik ticaretin geleceği ve e-ticaret stratejileri konularında öğrenciyi daha donanımlı hale getirmek. |
| Ders içeriği klasik ders yöntemi ve vaka çalışmalarının karışımı olarak sunulacaktır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
| 1) | Pazarlama kavramındaki gelişmeler; İlişkisel pazarlama - Müşteri ilişkileri yönetimi ve ilgili kavramlar | ||
| 2) | Internet ve Pazarlama; E-ticaret ve E-pazarlama kavramları | ||
| 3) | Internetin pazarlama stratejilerine etkisi; Pazarlama karması ve E-pazarlama karması | ||
| 4) | E-pazarlama stratejileri; e-modeller ve ilgili kavramlar | ||
| 5) | E-pazarlama stratejileri; e-modeller ve ilgili kavramlar | ||
| 6) | E-modeller: Süreçleri, altyapı ve örnek e-ticaret sitesi yapımı, iş planı hazırlama | ||
| 7) | Genel tekrar | ||
| 8) | E-pazarlama modelleri değerlendirme | ||
| 9) | E-pazarlama modelleri: Pazaryerleri, C2C | ||
| 10) | E-pazarlama modelleri: Bir araya getirenler | ||
| 11) | Ödeme sistemleri ve güvenlik | ||
| 12) | İçerik sağlayıcılar ve e-pazarlama ile ilişkisi | ||
| 13) | Topluluklar ve İnternet grupları | ||
| 14) | Mobil pazarlama, mobil ticaret ve yeni iş modelleri | ||
| Ders Notları: | Laudon, Kenneth C., and Carol Guercio Traver (2012), E-Commerce 2012, Pearson, 8th edition, ISBN-10: 0132146142 |
| Diğer Kaynaklar: | Laudon, Kenneth C., (2009), E-Commerce 2009: Business, Technology, Society, Pearson, 5th edition, ISBN-10: 0136007112, ISBN-13: 9780136007111 |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 10 |
| Laboratuar | % 0 | |
| Uygulama | % 0 | |
| Arazi Çalışması | % 0 | |
| Derse Özgü Staj | % 0 | |
| Küçük Sınavlar | % 0 | |
| Ödev | % 0 | |
| Sunum | % 0 | |
| Projeler | 1 | % 20 |
| Seminer | % 0 | |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Ara Juri | % 0 | |
| Final | 1 | % 40 |
| Rapor Teslimi | % 0 | |
| Juri | % 0 | |
| Bütünleme | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | 168 |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 8 | 8 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
| Juri | 0 | 0 | 0 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 222 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
| 2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
| 3) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
| 4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
| 5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
| 6) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |