|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlama kavramındaki gelişmeler; İlişkisel pazarlama - Müşteri ilişkileri yönetimi ve ilgili kavramlar
|
|
2) |
Internet ve Pazarlama; E-ticaret ve E-pazarlama kavramları
|
|
3) |
Internetin pazarlama stratejilerine etkisi; Pazarlama karması ve E-pazarlama karması
|
|
4) |
E-pazarlama stratejileri; e-modeller ve ilgili kavramlar
|
|
5) |
E-pazarlama stratejileri; e-modeller ve ilgili kavramlar
|
|
6) |
E-modeller: Süreçleri, altyapı ve örnek e-ticaret sitesi yapımı, iş planı hazırlama
|
|
7) |
Genel tekrar
|
|
8) |
E-pazarlama modelleri değerlendirme
|
|
9) |
E-pazarlama modelleri: Pazaryerleri, C2C
|
|
10) |
E-pazarlama modelleri: Bir araya getirenler
|
|
11) |
Ödeme sistemleri ve güvenlik
|
|
12) |
İçerik sağlayıcılar ve e-pazarlama ile ilişkisi
|
|
13) |
Topluluklar ve İnternet grupları
|
|
14) |
Mobil pazarlama, mobil ticaret ve yeni iş modelleri
|
|
Ders Notları: |
Laudon, Kenneth C., and Carol Guercio Traver (2012), E-Commerce 2012, Pearson, 8th edition, ISBN-10: 0132146142 |
Diğer Kaynaklar: |
Laudon, Kenneth C., (2009), E-Commerce 2009: Business, Technology, Society, Pearson, 5th edition, ISBN-10: 0136007112, ISBN-13: 9780136007111 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
8) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|
9) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
10) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
11) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
14) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|