MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV5929 | Öyküleyici Film Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | 19. yüzyıldaki icadından itibaren sinema sanat ve toplumla yakın ilişkiler içerisinde bulunmuştur. Sanat statüsü her zaman tartışmalı olsa da sinema ulusal ve uluslararası alanda psikolojik, politik, ekonomik, kültürel ve sosyal alanda etkin bir kitle iletişim aracı olarak varolmuştur. Bu derste sinema tarihini icadından günümüze önemli satırbaşları ile vermeye çalışacağız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sinemanın bir sanat dalı ve kültürel ürün olarak tarihsel ve teknolojik gelişimini anlamak Eleştirel makaleler ve sunumlar ile sinemayı pek çok farklı teorik perspektiften bakarak, yorumlamak ve analiz etmek. |
Ders sinema tarihine anlaşılır bir bakış getirmek istemektedir. Sİnematograf öncesi çalışmalar, deneysel film, Alman Dışavurumculuğu, sinema ve sömürgecilik, propaganda, Hollywood sineması ve Amerikan Rüyası gibi konular üzerinden tarihi analiz etmeye çalışacağız. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Topic Sinemanın Doğuşu ve Dünyada Yayılışı, 1907-1918 | “The Cook”, “The Great Train Robbery” | |
2) | D.W. Griffith ve Anlatı formunun Gelişimi | “The Birth of a Nation” | |
3) | Sovyet Sessiz Sineması ve Montaj Teorisi | “Battleship Potemkin” | |
4) | 1930'larda Avrupa Weimar Döneminde Alman Sineması | "The Cabinet of Dr Caligari" | |
5) | 1930'larda Avrupa Şiirsel Gerçekçilik | “L’Atalante” | |
6) | Amerikan Stüdyo Sistemi: Hollywood Türleri | “Rear Window” | |
7) | Avrupa'da Hollywood İstilası Savaş Sonrası Sineması: İtalyan Yeni Gerçekçilik | “Bicycle Thieves” | |
8) | Fransız Yeni Dalga Sineması ve Anlatısı; | “Breathless” | |
9) | İngiliz Özgür Sineması-İngiltere'de Yeni Sinema | “Saturday Night Sunday Morning” | |
10) | Avrupa Rönesansı Yeni Alman Sineması | “Der Himmel Über Berlin” | |
11) | Yeni Hollywood | “Bonnie and Clyde” | |
12) | 3. Dünya Sineması ve Aksanlı Sinema | “Kurz und schmerzlos” | |
13) | Yeni Türk Sineması (1990'lar-...) | Eşkıya Kasaba | |
14) | ödev sunumları ve tartışmalar |
Ders Notları: | Cook, David A. A History of Narrative Film. 4th Ed. New York and London: W.W. Norton and Company, 2004. There will be a number of supplementary readings that will go together with your text book. You are expected to read these texts before coming to class and be able to write on them in your response papers. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 7 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 204 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |