ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
UIL5212 | Avrupa Birliği ve Bütünleşme Politikaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SELCEN ÖNER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin Avrupa Birliği’nin bütünleşme teorileri, tarihsel gelişimi, kurumları ve başlıca politikaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) AB teorileri ve Avrupa bütünleşme süreçlerini açıklar. 2) Soğuk savaş dönemindeki uluslararası konjonktür göz önünde bulundurarak tarihsel gelişimini ve kurulma surecini özetler. 3) Türkiye-AB ilişkileri ve üyelik surecini analiz eder. 4) Sürekli değişim içinde olan Ortak Dış ve Güvenlik Politikaları çerçevesinde AB’nin küresel rolünü açıklar. 5) Kurumların ve üye devletlerin karar alma süreçlerindeki etkilerini sentezler. 6) AB’nin dinamiklerini ve gelecek politikalarını değerlendirir. |
Bu ders, AB tarihi, bütünleşme sureci ve bütünleşme teorileri üzerinde durmaktadır. AB Kurumları ve bu Kurumların isleyişleri de dersin alanına girmektedir. Ayrıca Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel gelişimi ve Türkiye’nin üyelik sürecindeki güncel durumu da göz önünde bulundurularak tartışılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | AB’nin Temel Kavramlarına Giriş | Ön Okuma | |
2) | AB Teorileri | Ön Okuma | |
3) | AB Tarihi | Ön Okuma | |
4) | AB Kurumları | Ön Okuma | |
5) | Üye Devletler | Ön Okuma | |
6) | AB’ nin Başlıca Politikaları | Ön Okuma | |
7) | Ara Sınav | ||
8) | İç Güvenlik Politikaları | Ön Okuma | |
9) | Küresel Bir Aktör Olarak AB | Ön Okuma | |
10) | AB Genişleme Sureci | Ön Okuma | |
11) | AB-Türkiye İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’nin Güncel Durumu ile İlgili Tartışmalar | Ön Okuma | |
12) | Proje Sunumları | ||
13) | Proje Sunumları | ||
14) | Proje Sunumları | ||
15) | Final |
Ders Notları: | Bomberg E., Peterson J., and Stubb A. (2008) The European Union: How does-it work? Oxford: Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Cini M. (2004), European Union Politics Oxford: Oxford University Press. -Öniş Z., Luxembourg, Helsinki and Beyond: Towards an Interpretation of Recent Turkey-EU Relations. -R.A. Cangelossi and F. Salleo, “The Enlargement of the European Union”, S. Micossi and G. L. Tosato (eds), “The European Union in the 21st Century: Perpectives from the Lisbon Treaty”, Centre for European Policy Studies, Brusels, 2010, 142-161. - Verney S., Ifantis Kostas (eds), Turkey’s road to European Union Membership, Routledge. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer | 4 | 10 | 40 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |