ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
UIL5212 Avrupa Birliği ve Bütünleşme Politikaları Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SELCEN ÖNER
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin Avrupa Birliği’nin bütünleşme teorileri, tarihsel gelişimi, kurumları ve başlıca politikaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) AB teorileri ve Avrupa bütünleşme süreçlerini açıklar.
2) Soğuk savaş dönemindeki uluslararası konjonktür göz önünde bulundurarak tarihsel gelişimini ve kurulma surecini özetler.
3) Türkiye-AB ilişkileri ve üyelik surecini analiz eder.
4) Sürekli değişim içinde olan Ortak Dış ve Güvenlik Politikaları çerçevesinde AB’nin küresel rolünü açıklar.
5) Kurumların ve üye devletlerin karar alma süreçlerindeki etkilerini sentezler.
6) AB’nin dinamiklerini ve gelecek politikalarını değerlendirir.

Dersin İçeriği

Bu ders, AB tarihi, bütünleşme sureci ve bütünleşme teorileri üzerinde durmaktadır. AB Kurumları ve bu Kurumların isleyişleri de dersin alanına girmektedir. Ayrıca Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel gelişimi ve Türkiye’nin üyelik sürecindeki güncel durumu da göz önünde bulundurularak tartışılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) AB’nin Temel Kavramlarına Giriş Ön Okuma
2) AB Teorileri Ön Okuma
3) AB Tarihi Ön Okuma
4) AB Kurumları Ön Okuma
5) Üye Devletler Ön Okuma
6) AB’ nin Başlıca Politikaları Ön Okuma
7) Ara Sınav
8) İç Güvenlik Politikaları Ön Okuma
9) Küresel Bir Aktör Olarak AB Ön Okuma
10) AB Genişleme Sureci Ön Okuma
11) AB-Türkiye İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’nin Güncel Durumu ile İlgili Tartışmalar Ön Okuma
12) Proje Sunumları
13) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları: Bomberg E., Peterson J., and Stubb A. (2008) The European Union: How does-it work? Oxford: Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar: Cini M. (2004), European Union Politics Oxford: Oxford University Press. -Öniş Z., Luxembourg, Helsinki and Beyond: Towards an Interpretation of Recent Turkey-EU Relations. -R.A. Cangelossi and F. Salleo, “The Enlargement of the European Union”, S. Micossi and G. L. Tosato (eds), “The European Union in the 21st Century: Perpectives from the Lisbon Treaty”, Centre for European Policy Studies, Brusels, 2010, 142-161. - Verney S., Ifantis Kostas (eds), Turkey’s road to European Union Membership, Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 10 100
Sunum / Seminer 4 10 40
Proje 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı