ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC1006 | Sosyal ve Kültürel Antropoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin iki amacı vardır: İlki, öğrencilere antropolojinin din, ırk ve ırkçılık, millyetçilik, siyasi sistemler, geçinme stratejileri gibi temel kavramlarını tanıtmaktır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. . İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: (1)Irk ve ırkçılık, onun kökenleri ve sömürgecilik ile ilişkilerine dair bir anlayış geliştirmek. (2)Kültürel pratikler olarak etnik köken ve milliyetçiliğe dair bir anlayış geliştirmek. (3)Din, dünya görüşü, mit ve ritüelleri kavramak. (4)Toplumların geliştirdikleri birçok geçinme stratejisini öğrenmek. (5)‘Ekonomi’nin nasıl çalışıldığına dair bir anlayış geliştirmek. (6)Farklı siyasi örgütlenmelere dair teorileri tanımlamak. (7)‘Devlet’in nasıl çalışıldığına dair kavramları tanımlamak. (8)Antropolojik kavram ve teorileri varolan sosyo-kültürel pratiklerle ilişkilendirme becerisi kazanmak. (9)İnsanların sosyo-kültürel çeşitliliğini anlamak. |
Bu derste sosyo-kültürel antropolojinin ırk, etnik köken, milliyetçilik, din, geçinme stratejileri, siyasi örgütlenme gibi temel konuları ele alınır. Bu derste, günümüz toplumundaki sosyo-kültürel meselelerin daha bilinçli bir analizini gerçekleştirmek için sömestır boyunca geliştirilen pespektiflerin kullanılması amaçlanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması | ||
2) | Irk ve ırkçılık | Lavenda & Schultz, 6.BÖLÜM | |
3) | Irk, kölelik ve sömürgecilik | Lavenda & Schultz, 6.BÖLÜM | |
4) | Etnik köken ve milliyetçilik | Lavenda & Schultz,6. BÖLÜM | |
5) | Millet ve milliyetçilik | Benedict Anderson, Introduction, 1. BÖLÜM | |
6) | Transnasyonalizm | Benedict Anderson, Introduction, 1.BÖLÜM | |
7) | Dünya görüşü, mit, rituel | Lavenda & Schultz, 5. BÖLÜM | |
8) | Din | Lavenda & Schultz, 5. BÖLÜM. | |
9) | Vize | Konu tekrarı ve vize | |
10) | Siyasi örgütlenmeler I | Lavenda & Schultz, 7. BÖLÜM | |
11) | Siyasi örgütlenmeler II | Lavenda & Schultz, 7. BÖLÜM. | |
12) | Devlet | Timothy Mitchell, “The Limits of the State: Beyond Statist Approaches and Their Critics” | |
13) | Geçinme stratejileri I | Lavenda & Schultz,BÖLÜM 8 | |
14) | Geçinme stratejileri II | Lavenda & Schultz,BÖLÜM 8. |
Ders Notları: | Robert H. Lavenda and Emily A. Schultz. Core Concepts in Cultural Anthropology. Third Edition. Boston: McGraw Hill. 2007 Benedict Anderson. Imagined Communities. London: Verso. 1991 |
Diğer Kaynaklar: | Weekly readings will be provided Haftalık okumalar verilecektir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 5 | 10 | 50 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |