ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1006 Sosyal ve Kültürel Antropoloji Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Dersin Amacı: Bu dersin iki amacı vardır: İlki, öğrencilere antropolojinin din, ırk ve ırkçılık, millyetçilik, siyasi sistemler, geçinme stratejileri gibi temel kavramlarını tanıtmaktır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. . İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

(1)Irk ve ırkçılık, onun kökenleri ve sömürgecilik ile ilişkilerine dair bir anlayış geliştirmek.

(2)Kültürel pratikler olarak etnik köken ve milliyetçiliğe dair bir anlayış geliştirmek.

(3)Din, dünya görüşü, mit ve ritüelleri kavramak.

(4)Toplumların geliştirdikleri birçok geçinme stratejisini öğrenmek.

(5)‘Ekonomi’nin nasıl çalışıldığına dair bir anlayış geliştirmek.

(6)Farklı siyasi örgütlenmelere dair teorileri tanımlamak.

(7)‘Devlet’in nasıl çalışıldığına dair kavramları tanımlamak.

(8)Antropolojik kavram ve teorileri varolan sosyo-kültürel pratiklerle ilişkilendirme becerisi kazanmak.

(9)İnsanların sosyo-kültürel çeşitliliğini anlamak.

Dersin İçeriği

Bu derste sosyo-kültürel antropolojinin ırk, etnik köken, milliyetçilik, din, geçinme stratejileri, siyasi örgütlenme gibi temel konuları ele alınır. Bu derste, günümüz toplumundaki sosyo-kültürel meselelerin daha bilinçli bir analizini gerçekleştirmek için sömestır boyunca geliştirilen pespektiflerin kullanılması amaçlanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması
2) Irk ve ırkçılık Lavenda & Schultz, 6.BÖLÜM
3) Irk, kölelik ve sömürgecilik Lavenda & Schultz, 6.BÖLÜM
4) Etnik köken ve milliyetçilik Lavenda & Schultz,6. BÖLÜM
5) Millet ve milliyetçilik Benedict Anderson, Introduction, 1. BÖLÜM
6) Transnasyonalizm Benedict Anderson, Introduction, 1.BÖLÜM
7) Dünya görüşü, mit, rituel Lavenda & Schultz, 5. BÖLÜM
8) Din Lavenda & Schultz, 5. BÖLÜM.
9) Vize Konu tekrarı ve vize
10) Siyasi örgütlenmeler I Lavenda & Schultz, 7. BÖLÜM
11) Siyasi örgütlenmeler II Lavenda & Schultz, 7. BÖLÜM.
12) Devlet Timothy Mitchell, “The Limits of the State: Beyond Statist Approaches and Their Critics”
13) Geçinme stratejileri I Lavenda & Schultz,BÖLÜM 8
14) Geçinme stratejileri II Lavenda & Schultz,BÖLÜM 8.

Kaynaklar

Ders Notları: Robert H. Lavenda and Emily A. Schultz. Core Concepts in Cultural Anthropology. Third Edition. Boston: McGraw Hill. 2007 Benedict Anderson. Imagined Communities. London: Verso. 1991
Diğer Kaynaklar: Weekly readings will be provided Haftalık okumalar verilecektir

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 5 10 50
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı