ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4223 ISS- Tesis Yönetiminde İleri Teknoloji Uygulamaları Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin geleneksel Tesis Yönetimi uygulamaları ile gelecekteki Tesis Yönetimi anlayışı arasındaki farkları gözlemleyerek proaktif çözümler bulmalarını, Tesis Yönetimi'nin gelecekteki anlayışını adapte etmelerini ve gelecekte bu organizasyonda çalışmasını sağlayacak yeterlilikleri kazanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tesis ve Hizmet Yönetimi ile ilgili genel bakış açısını anlayabilirler
2) Satış ve müşteri beklentileri hakkında bir bakış açısı anlayabilirler
3) İş, işgücü ve işyerleri hakkında gelecekte neler olacağını anlayabilirler
5) Çalışma alanlarının yönetiminde gelişen teknolojinin müşteri beklentilerine cevap verebilmesi için yenilik fikirleri tartışılabilir
6) Müşteri memnuniyetinin nasıl ölçüleceğini ve nasıl takip edileceğini geliştirebilirler.

Dersin İçeriği

Çalışma alanlarının yönetimindeki genel eğilimler ve tüm büyük hizmet gruplarına genel bir bakış, habitatların yönetimindeki süreçleri destekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşin, İşgücünün ve İşyerinin Geleceği Tesis Yönetimi Endüstrisinin Geleceği
2) İşin Geleceği
3) İş Gücünün Geleceği ve İş Yeri
4) Tesis Yönetiminin Geleceği
5) Hizmet Yönetiminin Geleceği (genel)
6) FM Endüstrisinde Güvenlik Hizmetlerinde İnovasyon ve Rolü
7) FM Endüstrisinde İkram Hizmetlerinde Yenilik ve Rolü
8) Temizlik Hizmetlerinde İnovasyon ve Rolü FM Industry
9) Sürdürülebilirliğin Geleceği Çevre Tesis Sektöründe Enerji Yönetimi
10) FM endüstrisinde İK'nın İş ve İşgücü Yönetimindeki Rolü Nedir?
11) Bir Satış Yöntemi: Müşteriler için Değer Önerisi (vaka çalışması)
12) FM Endüstrisinde Müşteri Deneyimi (TEORİK)
13) FM Endüstrisinde Müşteri Deneyimi (Pratik)
14) İş, İşyeri ve İş Gücünün Geleceğini Yönlendiren Temel Unsurlar

Kaynaklar

Ders Notları: ISS White Book, Service Futures Blog Yazıları ve makaleler
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı