ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR4072 | Sanal Gerçeklik ve Rehabilitasyon | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Rehabilitasyon alanında sanal gerçeklik uygulamaların kullanımı konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sanal gerçekliği tanımlar 2)Rehabilitasyonda sanal gerçeklik uygulamalarının yerini açıklar. 3) Rehabilitasyon alanında farklı sağlık problemlerinde sanal gerçeklik uygulamalarını açıklar. 4) Farklı sağlık problemlerinde sanal gerçeklik uygulama becerisi edinir. |
Bu ders; robot yardımlı sanal gerçeklik uygulamaları, farklı sağlık problemlerinde sanal gerçeklik uygulamaları, fiziksel aktivite ve sanal gerçeklik uygulamalarını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sanal gerçeklik kavramı | ||
1) | Robot yardımlı sanal gerçeklik uygulamaları | ||
2) | Rehabilitasyon ve sanal gerçeklik | ||
4) | Nörolojik hastalıklarda sanal gerçeklik uygulamaları (Multiple Skleroz, Parkinson) | ||
5) | İnmede sanal gerçeklik uygulamaları | ||
6) | Kognitif bozukluklarda sanal gerçeklik uygulamaları (Demans, Alzheimer) | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Üst ektremitede sanal gerçeklik uygulamaları | ||
9) | Kardiyak rehabilitasyonda sanal gerçeklik yaklaşımları | ||
10) | Pediatrik hastalıklarda sanal gerçeklik uygulamaları (serebral palsi, otizm ve dikkat aktivite eksikliği) | ||
11) | Çocuklarda fiziksel aktivite sanal gerçeklik uygulamaları | ||
12) | Yaşlılarda fiziksel aktivte ve sanal gerçeklik uygulamaları | ||
13) | Sanal gerçeklik uygulamalarının avantaj ve dezavantajları | ||
14) | Sanal gerçeklik uygulamaların geliştirilmesi |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Robert Riener , Matthias Harders, Virtual Reality in Medicine, Springer; 2012 Robotik Rehabilitasyon, Hamza Sucuoğlu, Güneş Tıp Kitabevi Virtual Reality for Physical and Motor Rehabilitation, Weiss, Patrice L. Tamar, Keshner, Emily A., Levin, Mindy F |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 2 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 2 | % 2 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 4 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 2 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 2 | |
Toplam | % 4 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |